[Linux-programlama] SAP hakkında

---------

[Linux-programlama] SAP hakkında

From: AYHAN YİĞİD <ayhan.yigid_at_multimedya.com>
Date: Fri, 9 May 2008 10:28:42 +0300

Merhaba Arkadaşlar;

PHP ile SAP/R3 (Systems, Applications and Products in Data Processing) ERP
sistemi üzerine (Database MSSQL) bağlantı sağlamak istiyorum. SAP ERP
sistemine SAPRFC Client yapısı ile veya Portal Kütüphanesi ile bağlantı
sağlanabiliyor. Portal Kütüphanesi terminal görevini üstlenerek web
sunucusundan gelen istekleri SAP yordamına dönüştürülmek suretiyle veri
alışverişi sağlamaktadır ve içerisinde web uygulamalarında kullanılan bir
çok kütüphane mevcut (Tablo ve gerekli Functionlar). SAPRFC Client ise SAP
katmanına direk erişim sağlamaktadır. Açıkçası SAPRFC Client yöntemi ile web
uygulaması geliştirmek mantıklı geliyor. Ancak böyle bir durumda ERP 'nin
kullandığı DB tablolarının dışında çok fazla tablo oluşturmam gerekiyor.
Diğer şekilde Portal Kütüphanesini kullanmam durumunda ise her hangi bir
tabloya ihtiyacım olmadan (alternatifler hariç) web uygulamasını
geliştirebilirim.

Bu konuda açıkçası performans konusunda tereddütlüyüm. Çünkü portal
kütüphanesini kullanmam durumunda web sunucu ile sap arasında terminal
olacak. Buda ciddi performans kaybına sebep olacak. Daha önceden SAP ile
ilgilenen arkadaşlar varsa tecrübe ve önerilerinizi bekliyorum.. Sizlerin
önerisi nedir. SAP ile ilgilenen arkadaşlar.

Tşkler