[Linux-programlama] nusoap türkçe karakter problemi.

---------

[Linux-programlama] nusoap türkçe karakter problemi.

From: Onur Canci <onur.canci_at_gmail.com>
Date: Mon, 17 Mar 2008 17:03:26 +0200

Merhabalar,

nusoap kullanarak bir .NET webservisine bağlanıyorum. Web servisine düzgün
olarak bağlanıp fonksiyonu başarılı olarak çalıştırıyor.
Ancak hem gönderdiğim parametreler hem de dönen bilgilerde türkçe karakter
problemi mevcut. Sorunu çözmek için internette ufak bir araştırma yaptım.
Karşıma çıkan sonuçlarda nusoap'ın öntanımlı olarak iso-8859-1 karakter
setini kullandığı utf8 kullanmak için soap_defencoding değişkenini var
$soap_defencoding = 'UTF-8'; olarak deÄŸiÅŸtirilmesi gerektiÄŸinden
bahsediliyor. Ancak bu değişikliği hem örneklenmiş nesne hem de direk soap
sınıfının içinden yapmama rağmen türkçe karakterleri gönderemiyorum.

Bu konuda bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim.

Teşekkürler

--
M. ONUR CANCI