[Linux-programlama] Re: Qmail ve Outlook

---------

[Linux-programlama] Re: Qmail ve Outlook

From: Mesut Güler <mesut_at_egemenyazilim.com>
Date: Mon, 30 Jun 2008 20:15:44 +0300

Pzt, 2008-06-30 tarihinde 19:40 +0300 saatinde, Murat Birben yazdı:
> Thunderbird ile denedik yine aynı hata oluyor. Serverda şöyle
> anlamadığım bir şey var pop3d pop3sd ve spop3sd diye ayrı ayrı logları
> içeren klasörler var aynı şekilde /var/qmail/supervise ın da altında
> bu klasörler var. Bunlardan hangisi kullanılıyor nasıl anlayabilirim?
> Yoksa hepsinin başka başka görevleri mi var?
>
> Ayrıca microsoftun sayfasında ssl ve spa beraber kullanılmaya
> çalışılırsa bu problem ortaya çıkabilir diye bir şey okudum. Doğruluğu
> olabilir mi?
>
> İlginize çok teşekkür ederim bu arada...

pop3 olan genelde pop3 yada pop3d klasoru altindadir. run scriptine
"/var/qmail/supervise/xx/run" bakarsaniz 110 portunu dinleyen servisi
tam olarak gorursunuz. o dosyada yazar hangi portu dinledigini..

Cok fazla ugrasmadim outlook vs. ile ama mail listelerinden takip
ettigim kadari ile outlook ile ilgili bir cok sorun var. bu tur
hatalarin giderilmesi icin (office 2003) sp3 sp2 kurulmasini
oneriyorlar. ancak genelde sorun mail gonderme kisminda yasaniyor pop3
pek yok.

thunderbird ile ayni sorun varsa sunucu tarafinda bir terslik olabilir.

telnet ile ornekdeki gibi dener misiniz?

telnet egemenyazilim.com 110
Trying 81.215.193.231...
Connected to egemenyazilim.com (81.215.193.231).
Escape character is '^]'.
+OK <14047.1214845185_at_egemen.egemenyazilim.com>
user kullanici_adi
+OK
pass xxxxxx
+OK
list
+OK
1 1078396
2 1078981
3 3929
.
quit

hangi asamada takildigini anlayabiliriz belki.

pop3-ssl yani guvenli baglanti zaten tcp 110 kullanmaz. sendeki pop3sd
gibi klasorler muhtemelen pop3-ssl servisidir zaten.

--
Mesut Güler
Egemen Yazılım