[Linux-programlama] Re: Qmail ve Outlook

---------

[Linux-programlama] Re: Qmail ve Outlook

From: Mesut Güler <mesut_at_egemenyazilim.com>
Date: Mon, 30 Jun 2008 18:52:31 +0300

Pzt, 2008-06-30 tarihinde 18:23 +0300 saatinde, Murat Birben yazdı:
> Merhaba arkadaşlar,
>
> Maalesef soracağım soru biraz vindoza da kayıyor olabilir. Ama en
> azından beni yönlendirebileceğinizi düşündüm. Benden daha önce kurulup
> ayarları yapılmış centos bir serverımız var ve üzerinde qmail
> kullanıyoruz. Bir sebepten ötürü server(sunucuyu) yeniden başlattım
> bugün ve o dakikadan sonra vindoz kullanıcıları outlooklarından mail
> alamaz oldular. Web arayüzü ile maillerini okuyabiliyorlar hem we
> arayüzü hem de outlooktan mail gönderebiliyorlar ama outlooktan mail
> alamıyorlar.

> [...]

Tahminimce sorun qmail in pop3 e baglanan istemcilerin ters DNS
kayitlarina bakmaya calistigindan kaynaklaniyor.
telnet ile sunucunuzun pop3 (110) portuna baglanmayi denediniz mi?

[mesut_at_centos ~]$ telnet mail.egemenyazilim.com 110
Trying 81.215.193.231...
Connected to mail.egemenyazilim.com (81.215.193.231).
Escape character is '^]'.
+OK <11872.1214840234_at_egemen.egemenyazilim.com>

gibi... Ayni yavaslik yada time out var mi?
eger varsa, pop3 run scriptindeki
( muhtemelen /var/qmail/supervise/pop3/run ) parametreleri
http://ipucu.enderunix.org/view.php?id=566&lang=tr adresindeki
aciklamalara gore duzenlemeyi deneyebilirsiniz. Boylece ters dns
kayitlarini cozmeye calismaz. bir diger yontem olarak da qmail kurulu
sunucunuzda dns servisi varsa ordan da yerel aginiz icin reverse DNS
kaydi olusturup denyebilirsiniz.

benim pop3 scriptim asagidadir:
#!/bin/sh
PASSPROG="/home/vpopmail/bin/vchkpw"
HOSTNAME=`hostname --fqdn`

exec /usr/bin/softlimit -m 9000000 \
/usr/bin/tcpserver -v -R -c 200 0 110 \
/var/qmail/bin/qmail-popup $HOSTNAME \
$PASSPROG /var/qmail/bin/qmail-pop3d Maildir 2>&1

iyi calismalar.

--
Mesut Güler
Egemen Yazılım