[Linux-programlama] RE: Sqlite ile ayný veritabanýnda iki ayrý tablo kullanýmý?

---------

[Linux-programlama] RE: Sqlite ile ayný veritabanýnda iki ayrý tablo kullanýmý?

From: Zekeriye Bozkurt <zekeriye_at_hotmail.com>
Date: Mon, 16 Jun 2008 16:36:38 +0300

Selamlar;

cursor sayýsýný 3 yerine 2 veya tek cursor kullanabilecek þekilde kodunu yazamaz mýyýz ?
( þu an aklýma 2 cursor olarak yazýlabiliyor ama tek cursor ile olurmu hatýrlayamadim)

cursor1
SELECT FATURADETAY.faturastokkod, sum() as sonuc from faturadetay where faturadetay.stokkod IN (SELECT STOKKOD from stokkart)

cursor2
update . . . .

Sqlite connection da ayný anda çalýþabilecek cursor sayýsý konusunda bir sýnýr mevcut olmasýn ?
PS: Bu kodu sadece bir defa calistirmak bana mantikli geliyor. Faturadetay tablolarýnda stok hareketi olustugunda faturadetaya kayýt yaparken bu update iþlemini storec proc ile (veya trigger vs . . .) yapmak daha mantýklý görünüyor
Zekeriya BOZKURT

Date: Mon, 16 Jun 2008 16:05:35 +0300From: mucip.ilbuga_at_gmail.comTo: linux-programlama_at_liste.linux.org.trSubject: [Linux-programlama] Sqlite ile ayný veritabanýnda iki ayrý tablo kullanýmý?
Selamlar,Sqlite kullanýyorum. Bir tablo üzerindeki adetleri toplayarak diðer bir tabloya kaydetmek istiyorum. Ancak ayný connection'u kullanýrsam sorun veriyor. farklý connection yaratýrsamda veritabaný kilitli diyor...Kýsaca StokKod ve Adet hanelerinin bulunduðu bir DepoKart tablom var. Bir de FaturaDetay tablom... Bu detaydaki hareketleri toplayarak (-/+) sonucu DepoKart dosyasýna yazmak istiyorum ki elimde ne kadar stok kaldýðýný bileyim. Bu þekilde çözülme yöntemi var mý yoksa ara bir VT (hafýza olsa da olur?) mi kullanmalýyým. Ancak PDC üzerinde yazdýým için hafýza tablosu kullanmak sorun yaratabilir...Kod þöyle: connection=sqlite3.connect(VTYol) cursor = connection.cursor() cursor2 = connection.cursor() cursor3 = connection.cursor() cursor.execute("SELECT StokKart.StokKod FROM StokKart") for row in cursor: cursor2.execute("SELECT FaturaDetay.FaturaStokKod, SUM(FaturaHareket*FaturaAnaAdet) AS Sonuc FROM FaturaDetay WHERE FaturaDetay.FaturaStokKod='" + row[0]+ "'") StokSay
isi = cursor2.fetchone() cursor3.execute("UPDATE DepoKart SET DepoStokAdet='"+ str(StokSayisi[1]) +"' WHERE DepoKart.DepoStokKod='" + StokSayisi[0] + "'") connection.commit() cursor.close() cursor2.close() cursor3.close() connection.close()--
Teþekkürler,
Mucip:)