[Linux-programlama] Re: Php ile makine kapatma

---------

[Linux-programlama] Re: Php ile makine kapatma

From: Omer Barlas <omer_at_serbestcagrisim.com>
Date: Tue, 10 Jun 2008 10:34:52 +0300

What you get is Not what you see @ 10-06-2008 10:20:
> Merhaba
> Web serveri kullanarak serverla ayni agda bulunan bir makineyi
> web server uzerindeki bir php scripti ile kapatmak istiyorum.
> Serverdaki bir kullaniciya ait ssh keyini makinenin root hesabindaki
> ./ssh/authorized_keys dosyasina ekledim. Serverda o kullanici
> uzerinden
> ssh root_at_makine shutdown -h now
> komutu gayet iyi calisiyor.
> Ama isin icine php girince sanirim php scripti serverdaki
> 'apache' kullanicisinin haklari ile calistigindan ve o sekilde
> [...]

maalesef o iş biraz sancılı, tavsiyem ayrı bir port üzerinde (mesela 10001)
ayrı bir lighttpd gibi basit bir sunucu kurup, onu apache2'nin aksine shelli
/bin/sh veya /bin/bash olan başka bir kullanıcı uid, gid'si ile çalıştırıp
ona bu komutu verdirtmeye çalışmak daha mantıklı. apache2'nin shell ve login
hakları bulunmadığı için shellden o tip bir komutu göndermesi biraz zor.

--
Omer Barlas
omer_at_serbestcagrisim.com