[Linux-programlama] Re: Trigger kullanýmý?

---------

[Linux-programlama] Re: Trigger kullanýmý?

From: Ýsmet Sönmez <isonmez_at_bek.org.tr>
Date: Mon, 9 Jun 2008 13:58:29 +0300

Merhaba Mucip :)
Biliyorsunki her db de trigger yazým þekli farklýdýr.
Örnek Firebird için;mucip_table dan silme yapmadan önce ismet_table na bak
eðer orda kayýt var ise silme :)

CREATE TRIGGER Before_delete FOR mucip_table
ACTIVE BEFORE DELETE
POSITION 0
AS
 declare variable numrows integer;
BEGIN
  select FIRST 1 Kolon1
  from ismet_table
  where REFID = old.REFID //tablonun old alaný.delete triggerda pek biþey
ifade etmez
  into :numrows; //Kolon1 buraya atki sonr kullanalým
  if (numrows > 0) then //tablonun kolon1 den gelen deðeri
  begin
    exception EX_DEL_CHILD; //hata üretsin
  end
END