[Linux-programlama] Re: birden fazla svn ve git kontrolü

---------

[Linux-programlama] Re: birden fazla svn ve git kontrolü

From: Recai OktaÅŸ <roktas_at_debian.org>
Date: Thu, 10 Jul 2008 10:16:16 +0300

Merhaba,

* Bahri Meric CANLI [2008-07-10 09:43:30+0300]
> Şöyle anlatayım. Yazılımı tek bir svn üzerinde gerçekleştiriyorum.
> Ardından branch aşmasına geldiğinde farklı noktalardaki (japonya, çin,
> iran, amerika, almanya'daki opensource hosting siteleri) svn depolarına
> da commit ediyorum.

Subversion (svk gibi bir ara katman kullanmadığınız sürece) dağıtık bir sts
(sürüm takip sistemi) değildir. Bu bahsettiğiniz hosting alanlarındaki svn
depolarını nasıl oluşturuyorsunuz? Bir ana kopyanız olmalı. Bunu yerelde
oluşturdunuz (ve önceki iletinizde belirttiğiniz gibi yansılama amacıyla)
bu ana depoyu dışarıdaki hosting alanlarına da koyacaksınız. Bu işlemi
nasıl yapıyorsunuz? Bu noktada bir takım "svn mirroring" araçları veya svk
kullanmanız beklenir. Eğer bu işlemi basitçe elle yapıyorsanız, yani proje
dizinini n tane hosting alanında n kere import → checkout yapıyorsanız (bu
yaklaşımın diğer _ciddi_ sorunları bir yana) ortada "ana kopya" diye bir
şey olmuyor. Özetle (svn için) bir ana kopyanız olmalı; bu nerede ve bunu
diğer kopyalarla nasıl eş zamanlıyorsunuz? Önce bu noktayı bir
anlayayım...

--
roktas