[Linux-programlama] Re: hesaplanan kolonun değerini kullanmak

---------

[Linux-programlama] Re: hesaplanan kolonun değerini kullanmak

From: nsm <nesimiacarca_at_gmail.com>
Date: Mon, 25 Feb 2008 13:41:25 +0200

elbette oluyor fakat sorguyu örnek olması açısından verdim ve oluşturulan
toplam kolonunu farklı amaç için kullanmak istiyorum örneğin böyle kısa
sorgularda sorun yok fakat içi içe sorgularda sorun çıkarır diye düşünüyorm
özellikle programın performansında.

25.02.2008 tarihinde "Mahir B. Aşut" <mahir.asut_at_ttmail.com> yazmış:

> SELECT SUM(n) AS toplam,(SUM(n)/2) AS yarisi FROM ....
>
> şeklinde yapınca olmuyor mu ?
>
> nsm_at_nesimia.com yazmış:
>
> Herkese selam;
>
> Aşağıdaki sql sorgusunda "n" kolonunun toplamını "toplam" a atiyorum fakat
> bu toplam değerinin de yarisini "yarisi" isimli kolonda göstermek istiyorum.
> Fakat mysql tabloda böyle bir kolon olmadığını söyleyip hata veriyor.
> "SUM(n)as toplam, ( SUM(n) / 2 )as yarisi" biçiminde yapabilirsin diyenler
> olabilir, bu sorguyu örnek olması açısından verdim amacım toplam kolonunun
> değerini kullanabilmek.
> [...]

Nesimi ACARCA