[Linux-programlama] Re: hesaplanan kolonun değerini kullanmak

---------

[Linux-programlama] Re: hesaplanan kolonun değerini kullanmak

From: Mahir B. Aşut <mahir.asut_at_ttmail.com>
Date: Mon, 25 Feb 2008 13:31:54 +0200
SELECT SUM(n) AS toplam,(SUM(n)/2) AS yarisi FROM ....

şeklinde yapınca olmuyor mu ?

nsm@nesimia.com yazmış:
Herkese selam;

Aşağıdaki sql sorgusunda "n" kolonunun toplamını "toplam" a atiyorum fakat bu toplam değerinin de yarisini "yarisi" isimli kolonda göstermek istiyorum. Fakat mysql tabloda böyle bir kolon olmadığını söyleyip hata veriyor. "SUM(n)as toplam, ( SUM(n) / 2 )as yarisi" biçiminde yapabilirsin diyenler olabilir, bu sorguyu örnek olması açısından verdim amacım toplam kolonunun değerini kullanabilmek.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

SELECT SUM(n) as toplam, (toplam/2) as yarisi FROM tablo group by n

Nesimi ACARCA
nsm@nesimia.com
www.nesimia.com

No virus found in this incoming message. Checked by AVG Free Edition. Version: 7.5.516 / Virus Database: 269.21.0/1296 - Release Date: 24.02.2008 12:19