[Linux-programlama] Re: Linux ta C programlama?

---------

[Linux-programlama] Re: Linux ta C programlama?

From: Cafer ÅžimÅŸek <cafer.simsek_at_endersys.com.tr>
Date: Mon, 18 Feb 2008 02:51:15 +0200

On 18.Þub.2008, at 02:36, Levent SARI wrote:

> Herkese merhabalar,

Merhaba,

> [...]
> sizlerinde
> görüþlerinize baþvurmak istedim. Daha açýklayýcý olmasý
> için sorularýmý
> maddeler halinde sýralamak istiyorum;
>
> 1-)Ýnternette "ansi c" yi öðrenmek için en kullanýþlý ve rahat
> daðýtýmlarýn "SuSE, Debian, Gentoo, Slackware,Redhat ve SuSE de
> KDevelop" olduðu yazýyor. Ben Linux sistemini az çok bildiðim
> için bu
> yazýlanlarý pek mantýklý bulmadým.Ancak yinede yukarýda adý
> yazýlý olan
> daðýtýmlarýn doðruluk payý nedir? Örneðin ben Ubuntu 7.10

C için daðýtým pek fark etmez, hatta iþletim sistemi de fark
etmez. Ama genel anlamda özgün iþletim sistemleri size daha çok
þey öðretecektir.

> [...]
> deneme deneme.c" komutuyla derleyebileceðimi ve daha sonrada
> çalýþtýra
> bileceðimi biliyorum. Bununla ilgili önerebileceðiniz yöntemler
> yada
> baþka yollar var mý ? Yani baþka nasýl örnek kodlarý
> yazýp,derleyip ve
> çalýþtýra bilirim ?
> *Ben "ide" kullanmak istemiyorum. Yani hazýr formlar, butonlar vs
> kullanma taraftarý deðilim. Herþeyi kendim yazarak öðrenmek
> istiyorum. O
> yüzden bana bu yönde yardýmcý olursanýz çok sevinirim.

IDE kullanmak istemiyorsanýz, terminalden çalýþan pek çok editör
var. En popülerleri vi/vim ve Emacs. Bu editörlerden birini
kullanmayý öðrenerek iþe baþlayabilirsiniz. Özellikle vi/vim
tarzý bir þeyi öðrenmenizi tavsiye ederim, çünkü gayet ufak,
hýzlý ve kod renklendirmesi desteði sunuyor (renklendirme bildiðim
kadarýyla sadece vim'de var). Ayrýca vi editörünü hemen hemen her
linux/unix ortamýnda bulabilirsiniz.

> [...]
> editörler yazdýðýnýz dille ilgili olarak kodlarý renklendiriyor,
> tamamlama seçenekleri vs vs vs sunuyor. Kýsacasý kodlarý yazmýþ
> olduðunuz sayfaya baktýðýnýzda renginden fonksiyonlarý vs. hemen
> ayýrabiliyorsunuz.(internette yaptýðým araþtýrmalar "glade" ve
> "anjuta"
> gibi þeylerden bahsediyor ancak benim bildiðim en basitinden ve
> kullanýþlý olan gedit var). Bu tip kullaným ve yazým kolaylýgý
> saðlayan
> editörler Linux da da var mý? Varsa bunlar hakkýnda türkçe kaynak

Biraz çeliþkili olmuþ. IDE istemdeiðinizi belirmiþsiniz, ama kod
tamamlama olsun istiyorsunuz. Genellikle kod tamamlama iþini en iyi
yapanlar IDE'lerdir. C/C++ için Linux üzerinde çalýþan
gördüðüm en iyi ortamý Eclipse saðlýyor. www.eclipse.org
adresinden indirebilirsiniz.

> Þimdiden herkese teþekkür eder, kolaylýklar dilerim...

Ýyi geceler.

Cafer Þimþek
Senior Software Developer
endersys @mersin @technoscope