[Linux-programlama] Re: Firebird sunucu kipinde kullaným?

---------

[Linux-programlama] Re: Firebird sunucu kipinde kullaným?

From: Mesut Güler <mesut_at_egemenyazilim.com>
Date: Mon, 22 Dec 2008 10:25:05 +0200

Mucibirahman ÝLBUÐA yazmýþ:
> Selamlar,
> Firebird'ü sunucu kipinde nasýl kullanýyoruz? isql ile varolan bir
> veritabanýný açmaya çalýþýyorum ama nedense fdb dosyanýn varolduðu
> dizinde yetki yok ise dosya açýlmýyor. Sisteme Firebird 2.2 Superserver
> 'ý kurmama ve veritabanýna sunucu_Adi:/root/deneme.fdb' þeklinde ulaþmak
> istemem raðmen yine de yetki hatasý alýyorum. Ama
> 'Sunucu_Adi:/var/tmp/deneme.fdb' þeklinde düzelttiðimde sorunsuz
> baðlanýyor? Çözüm nedir?
> Bulunduðu dizine doðrudan eriþim olmasý gerkiyorsa sunucu'nun bir anlamý
> olmasa gerek...

Diðer servislerde olduðu gibi firebird servisi de kendi kullanýcýsýnýn
haklarý ile çalýþýr.
deneme.fdb yi /root altýna atmak iyi bir fikir deðil. deneme.fdb nin
sahibini firebird yapsan bile /root dizinin haklarý bir çok daðýtýmda
root kullanýcýsý dýþýndakilerin eriþimine kapalýdýr. Bu sebeple
eriþememem gayet doðal.
/opt/firebird/data gibi bir dizine atýp, o dosyanýn eriþm haklarýný da
sahibi firebird olacak düzenleyip kullanabilirsiniz.

saygýlar..