[Linux-programlama] Re: PHP'den MySQL'i kullanmak için sınıf/class arıyorum...

---------

[Linux-programlama] Re: PHP'den MySQL'i kullanmak için sınıf/class arıyorum...

From: Huseyin Berberoglu <hberberoglu_at_gmail.com>
Date: Thu, 11 Dec 2008 18:11:02 +0200

2008/12/6 Recep KIRMIZI <rkirmizi_at_gmail.com>

> Thread çok farklı konulara kaymasın diyerek burada kesiyorum. Ama web,
> framework, oo programlama konuları geçen bir yerde django yu anmazsak sanki
> biraz ayıp etmiş olurduk...

Ben de konuyu saptırmak istemiyorum ama Django kullanan biri olarak herkese
önermek istiyorum. Ben Django ile tanışmadan önce PHP yazıyor ve framework
kullanmıyordum. Pardus yaz stajında Django kullanarak Pardus'un topluluk
sitesi www.ozgurlukicin.com için "Beyin" adlı bileşeni geliştirdim. İnanın
daha önce web programlamadan almadığım kadar zevk aldım Django yazarken.
Bunda Python'un çok kolay ve yazması zevkli bir programlama dili olmasının
payı büyük.

Django ile yazılmış örnek proje; www.ozgurlukicin.com

Hatta kodları GPLv2 lisansı ile lisanslanmış, kodları açık;
http://svn.pardus.org.tr/oi/trunk/

Bir de örnek olarak http://raptiye.org/ var.

Django'yu merak edenler okuması en fazla 3-4 saat sürecek olan tutorial'ı
bir okuyup ilk uygulamalarını yapsınlar derim ben;
http://docs.djangoproject.com/en/dev/intro/tutorial01/

Pişman olmayacaksınız :)

Kolaylıklar.

--