[Linux-programlama] Re: mssql php ve utf-8

---------

[Linux-programlama] Re: mssql php ve utf-8

From: ANIL KARADAĞ <anil.karadag_at_gmail.com>
Date: Fri, 5 Dec 2008 21:00:32 +0200

Veri tabani yöneticinizdeki tum tablolar ayni karakter set te olmadigi
durumlarda bahsettigimiz bu iki sorgu aslinda gereksiz değil hatta cok
gereklidir.

Siz tum veritabanlarim ve tablolarim icin bu tarz bir nitelik tanimlamak
istiyorum diyorsaniz

Linux my.conf || windows da my.ini (mysql in ayar dosyasidir her ikisi
de)dosyasindaki

[mysqld] altindaki seceneklere

default-character-set=utf8
default-collation=utf8_turkish_ci
init-connect='SET NAMES utf8'

satirlarini ekleyebilirsiniz. YUalnız eklemem gerekiyor ayar dosyasindaki bu
ifadeler global tanimlamalardir.

Anıl KARADAĞ
Bilgisayar Müh.
http://anilkaradag.info/blog