[Linux-programlama] Re: php'de flood koruması

---------

[Linux-programlama] Re: php'de flood koruması

From: Elvin Åžiriyev <elvin_at_siriyev.net>
Date: Mon, 1 Dec 2008 09:09:15 +0200

Sorunuz açık olmamış. Ya da ben anlayamadım sabah sabah. Şöyle session flood
için işe yaramaz zaten. session çalışması için istemci cookie tutabilmeli.
Gelen her isteğin ip'sini time ile birlikte veri tabanına kaydedeceksin.
sonra
son dakikada gelen aynı ip den 5 ten fazla isteği durdurma,
son 3 dakikada ayni ip den 10 dan fazla istem almama gibi sorgular
çekebilirsiniz.
ve sizin sunucunun ip sini bunlarin disinda tutarsınız.
bunlarin dışında bir koruma şu ana kadar keşfedilmiş ilgili tek yöntem olan
captcha ile çözüle bilir.
araştırırsanız captcha'nın resim girmekten daha eğlenceli metotlarına
ulaÅŸabilirsiniz.

Umarım yardımcı ola bilmişimdir.

Saygılarımla..

Elvin Åžiriyev