[Linux-programlama] PHP5, Interface içerisinde sabit tanımlamak

---------

[Linux-programlama] PHP5, Interface içerisinde sabit tanımlamak

From: Mehmet Gürevin <mehmetgurevin_at_gmail.com>
Date: Sat, 23 Aug 2008 12:22:06 +0300

Merhaba, yazmýþ olduðum bir classa implement ettiðim bir interface
içerisinde deðiþken tanýmý yapmak istiyorum. Tanýmladýðým bu
deðiþkenleri sabit kullanmayý amaçlýyorum.

Bu iþlem java'da interface içerisinde sabit tanýmlamak gibi olmalý
diye düþündüm ama ne yazýk ki muaffak olamadým :(

Java'da þu þekilde yaptýðým iþlemi;

public interface arayuz{
   public static final int sabit = 10;
}

public class sinif implements arayuz{
  //
}

sinif s = new sinif();
system.out.println(s.sabit);

PHP'de þu þekilde yapmaya çalýþýyorum;

interface arayuz{
  public sabit = 10; // yada public static sabit = 10;
}

class sinif implements arayuz{
  //
}

$s = new sinif();
echo($s->sabit); // yada echo(sinif::sabit);

ve aldýðým hata þu þekilde;
Fatal error: Interfaces may not include member variables in
/var/www/tan/gString.php on line 7

yardýmcý olacak arkadaþlara þimdiden teþekkürlerimi sunarým.