[Linux-programlama] Re: PHP dosya upload ederken türkçe karakter sorunu

---------

[Linux-programlama] Re: PHP dosya upload ederken türkçe karakter sorunu

From: Yuce Tekol <yucetekol_at_gmail.com>
Date: Fri, 15 Aug 2008 16:27:02 +0300

2008/8/15 Brend <brendtumi_at_gmail.com>:
> Hayır Yüce bey doğru görmektesiniz.str_replace fonksiyonu tam 12 kere
> çağırılmakta. Ayrıca her seferince 3 farklı string değerini aramakta. yani
> 36 farklı string'i arıyor. tabiki bunu tek satırda da halledebilirdik ama
> okuması pek kolay olmazdı. Yada unicode utf ve iso'yu aynı anda
> değiştirebilen tek fonksiyon yerine 3 fonksiyona ayırıp sıraylada
> çağırabilirdiniz. Ama inanın en rahat ve en kolay okunabilir hali budur.
> İsterseniz hız konusunda ayrıca konuşabiliriz.

Tabii ki programcinin okunulabilirlik ile kodun performansi arasinda
bir denge kurmasi gerekir; burada belirleyici unsur, bu fonksiyon kac
kere cagriliyor? Eger sadece bir kere cagriliyorsa sorun degil ama
ozellikle bir dongunun icinde cagriliyorsa okunulabilirligin yapilan
masrafa degmeyecegini dusunuyorum. Bence cokca kullanilan
fonksiyonlarin (ozellikle yorumlanan dillerde) mumkun oldugunca hizli
olmasi gerekiyor, ozellikle bu tur kolayca denenebilecek, dogru oldugu
saptandiktan sonra da bir daha el surulmeyecek olanlarin.

Yuce