[Linux-programlama] Re: sh | wvText(sh), Serverimda hata veriyor: Could not find wvHtml, wvHtml var :)

---------

[Linux-programlama] Re: sh | wvText(sh), Serverimda hata veriyor: Could not find wvHtml, wvHtml var :)

From: Ömer F. USTA <omerusta_at_gmail.com>
Date: Sat, 2 Aug 2008 02:36:15 +0300

Merhabalar
Öncelikle ilgili scripti /usr/bin altýna koydum demiþsiniz ama tutupta
çalýþtýrýrken ./wvText yazmýþsýnýz. "./" ifadesi bununulan dizindeki programý
çalýþtýr demektir. Yani sizin vermeniz gereken komut wvText ./wvText deðil
eðer wvText veya which wvText dediðinizde bir yanýt gelmiyorsa /usr/bin
altýna koyduðunuz dosyalarýn çalýþtýrýlabilir þekilde kipini ayarlamamýþsýnýz
demektir.

Burada önemli bir nokta mevcut. Eðer /usr/bin altýna koyacaðýnýz bir
program/script için diðer kullanýcýlar tarafýndan Yazýlabilir izni
vermek baþlý baþýna
sistem için tehlike olacaktýr çünkü bir kullanýcý bunu fark edip bu
dosya içerisine
sisteme zarar verecek bir kod eklerse ve siz kontrol etmeden bunu sudo
ile çalýþtýrma
kalkarsanýz yandý güzel keten helvam demeye baþlarsýnýz.

O nedenle sudo chmod 755 /usr/wv* komutunu vermeniz gerekiyor
ardýndan tekrar deneyip sonucu yazarsanýz sevinirim.

PS : tekrardan not ./wvText deðil /usr/bin altýna koyduysanýz normalde tüm
kullanýcýlarýn path'inde burasý bulunmaktadýr ve siz wvText ( nokta slashsýz)
yazdýðýnýzda komut bulunamýyor diyorsa dediðim gibi ya üstteki komutu
kullanmadýnýz
veya dosyayý yanlýþ yere koydunuz ( wv* leri )

Ömer Fadýl USTA
http://www.bilisimlab.com/