[Linux-programlama] Re: conf dosyalarındaki # satırları süzen bir betik

---------

[Linux-programlama] Re: conf dosyalarındaki # satırları süzen bir betik

From: Murat Demirten <murat_at_debian.org>
Date: Fri, 18 Apr 2008 16:54:20 +0300

Tekrar kontrol ettim hata yok, font yüzünden aradaki boşluğu görememiş
olabilirsiniz:

sed '/ *#/d; /^ *$/d' filename

Bu ne yapıyor, birinci sed komutu, başlangıcından itibaren herhangi sayıda
boşluk karakterini takiben # geliyorsa o satırı atar, yani:
   # ornek
# ornek
      #ornek

bu satırların hepsi atılır.

İkinci sed komutu ise herhangi sayıda boşluk karakteri içeren (0 dahil)
satırları atar, böylece boş satırlardan da kurtulmuş oluruz.

Deneyin çalıştığını göreceksiniz. Hata varsa da iletin tabi :)

Bunun gibi basit linux tiplerini girmek için bir site yaptık, henüz tam
fonksiyonel olmasa da takip etmenizde fayda var. Birilerinin daha iÅŸine
yarayacak kısa bir şey aklınıza geldiğinde, siteye yazabilirseniz memnun
oluruz.

Murat Demirten
Genel Müdür
Yenihayat BiliÅŸim Teknolojileri A.Åž.