[Linux-programlama] Re: PHP bilen yazılımcı arıyoruz

---------

[Linux-programlama] Re: PHP bilen yazılımcı arıyoruz

From: Anıl KARADAĞ <anil.karadag_at_gmail.com>
Date: Tue, 15 Apr 2008 23:54:16 +0300

Sal, 2008-04-15 tarihinde 00:26 +0300 saatinde, Yüksel ÖZCAN yazdý:

> Sýk sýk baþýmýza/baþýnýza gelir. PHP içerikli bir iþ sonucunu müþteri
> þöyle baðlar "benim yeðen var, lisede okuyor, o bedavaya yapacakmýþ,
> teþekkür ederim, kusura bakmayýn" :) Mesajlarýmdan bilgisayar
> mühendislerini küçümsediðin gibi bir sonuç kimse çýkarmasýn. Sadece lafý
> getirmek istediðim þey matematik mühendislerinin de aslýnda mühendis
> seviyesinde matematiksel zekaya sahip olduklarý için mükemmel birer
> programcý olabilecekleridir.

Mühendislik bölümlerinin eðitimlerinden bir haber olduðunuz ortada.
Matematik Muh. ornek verdiginiz için yaziyorum bu bolumde okuyan
ogrenciler programlama uzerine ders alýyorlar. Bu durum bircok muh.
bölümlerinde mevcuttur.

Program yazmak kazanýlabilir bir yetenek olduguna gore bunun icin muh.
ya da onlisans egitimi almaya gerek var mi? Programlama nedir, nasýl
yapilir, ne ile yapilir sorularýna cevap bulan emek harcayan her insan
ortaya "Hello world" de olsa bir seyler cikarir demi.

Biz burada 1 haftadýr sizin icini rahat, bilgisiz bir sekilde
bosalttýgýnýz kavramlarýn dogru karsiliklerini yazmaya ugrasiyoruz.

Bilgisayar Muh. eðitimim suresince aldigim derslerden bazýlarý:

Bilgisayar Mühesdisliði Matematik Uygulamalarý - Bulanýk Mantýk
Nöron Aðlarý - Yapay Zeka
Bilgisayar Grafikleri - Bilgisayar Aðlarý
Kesikli Matematik - Sayýsal Yöntemler - Diferansiyel Denklemler
Yazýlým Mühendisliði - Sistem Programlama
Bilgisayar Aðlarýnda Guvenlik-Sayýsal Haberleþme- Mantýksal Tasarým
Bilgisayar Destekli Çizim - Bilgisayar Destekli Tasarým ve Üretim
Liner Cebir - Veritabaný Yönetimi - Elektronik Devreler
Mikroiþlemci Lab.- Sayýsal Ýþaret iþleme- Görüntü Ýþleme
Bilg. Muh. Yeni Teknolojiler- Ýþletim Sistemleri
Yönetim ve Biliþim Sistemleri- Veri Ýletiþimi-
Ýþ Hukuku- Ýþletme Ekonomisi

ve dahasý...

Eðer bu dersleri incelerseniz bizlerin ne demek istediðini çok daha iyi
anlarsýnýz. Bu konu umarým daha fazla uzamaz.

Anýl KARADAÐ
Bilgisayar Mühendisi