[Linux-programlama] Re: bir sql yardımı rica ediyorum

---------

[Linux-programlama] Re: bir sql yardımı rica ediyorum

From: Nesimi ACARCA <nesimia.com_at_gmail.com>
Date: Thu, 10 Apr 2008 10:40:31 +0300

Ben olsam şöyle yapardım; Güncelleme penceresinde "Değişiklikleri alt
kategoriler içinde uygula" diye bir checkbox koyar, onaylanınca o
kategorinin,
yayin_durumunu = false
onun altındaki

child 1 = false
--child 1.1 = false
-----child 1.1.1 = false

--child 1.2 = false
----child 1.2.1 = false
--------------child 1.2.1.n = false

--child 2 = false
--child n = false

şeklinde devam eden, bir rekürsif fonksiyon yazıp güncelleme işlemini
tamamlardım.

Unix dosya sistemi gibi düşünebilirsiniz ve her bir kategoriniz
klasör(dizin) Örneğin windows'da yada linux'deki masaüstü ortamlarında(KDE
kullanıyorum diğerlerinde de vardır.) bir dizine sağ tık yapıp özelliklerini
açtığınızda o dizin için yapılan değişikliklerin alt dizinleride kapsaması
için bu yöntem kullanılmakta.

Bu yöntem ile, hem daha esnek bir yapıya hemde verilerinizi daha hızlı çekme
sansına sahipsiniz, çünkkü bütün işi güncelleme fonksyionu yapmakta siz ise

SELECT * FROM urunler u, kategori k
where u.kat_id=k.id and yayin_durumu=true

gibi basit bir sorgu ile verilerinizi daha hızlı bir şekilde alabilirsiniz.

Umarım anlatabilmişimdir :)

09.04.2008 tarihinde OKAN <liste_at_ari-tech.com> yazmış:

> Merhabalar, soyle bir SQL yazmaya calisiyorum. Yardımınızı rica ediyorum.
>
> kategori tablom mevcut:
> id, isim, parent_id, yayin_durumu
>
> Burda bir kategori (alt alta parentlar ile baglı) kaydı olabiliyor ve onun
> parent oladugu alt kategoriler olabiliryor.
>
> Bir de
> urunler tablom mevcut
> id, isim, kat_id
>
> Bu tablo da urunleri baglı oldugu kategori ile birlikte tutuluyor.
>
> İstiyorum ki,
> SELECT * FROM urunler yapayım ancak baglı oldugu kat_id yayında degilse o
> [...]

Nesimi ACARCA
www.nesimia.com
nesimia.com_at_gmail.com