[Linux-programlama] Re: Oracle veya PostgreSql

---------

[Linux-programlama] Re: Oracle veya PostgreSql

From: Devrim GÜNDÜZ <devrim_at_gunduz.org>
Date: Sun, 6 Apr 2008 23:11:01 -0700 (PDT)

Merhaba,

On Fri, 4 Apr 2008, Kasım ERKAN wrote:

> Programımızı da güncelleyip Java ya geçiş yapıyoruz. Modülleri javada
> yapıyoruz şuan tektek. Ama ben bunu Oracle dışında bir Database kullanarak
> yapabilir miyiz arayaşındayım. Listeden takip ettiğim kadarıyla ve
> araştırmalarım sonucunda PostgreSql sonucuna vardım.

> Sizlerinde fikrini almak istiyorum. PostgreSql öneriyormusunuz? Oracle dan
> Postgresql e geçiş nasıl olur zorluk çekermiyiz ayrıca DB çevirilerinde
> sıkıntı yaşar mıyız?

Pek "sıkıntı" yaşamazsınız; ama tabii ki uğraşmanız gereken alanlar
olacaktır:

* Veri tipleri: Her veritipinin karşılığı aynı olmayabilir. En sık
karşılaşılan varchar2'dir sanırım. Bunları elle değiştireceksiniz. Bazı
tamsayı tiplerini de değiştirmeniz gerekecek. PostgreSQL'in daha geniş bir
veri tipi desteği var. Aslında daha önemlisi kendi veri tipinizi kendiniz
yazabiliyorsunuz PostgreSQL'de. Dahası, DOMAIN diye bir kavram var. Örnek:

test=# CREATE DOMAIN varchar2 AS varchar;
CREATE DOMAIN
test=# CREATE TEMP TABLE t1 (c1 varchar2);
CREATE TABLE

gibi :)

* Stored Procedure: PostgreSQL'de "Oracle uyumluluğunu hedefleyen"
PL/pgSQL diye bir dil var. PL/SQL fonksiyonlarınızı buna aktarabilirsiniz.
PL/SQL fonksiyonlarının %40'ı kopyala-yapıştır şeklinde; %40'ı biraz
güncelleme ile, %20'si de baştan yazılarak PL/pgSQL'e geçirilebiliyor.
Sizin (varsa) SP'lerinizin hangi dilimde olduğuna bakmak gerekli :)

* Yönetim: Üsttekilerden daha çok bu madde önemli. PostgreSQL'in
yönetimini öğrenmeniz gerekli önce. Önemli durumlarda hemen müdahale
edebilme yeteneğiniz olmalı. Genelde geçiş aşamasında veritabanı
yöneticilerinin en zorlandığı yer burası olur. "xlog nedir, nasıl
partitioning yapılmalıdır; başarım ayarlamaları nasıl olmalı? vs" gibi
soruların yanıtını bilmek gerekli.

* Uygulama: Uygulamanız veritabanı bağımsız genelde rahat edersiniz. Ancak
tabii ki herşeyi baştan kontrol etmekte fayda var.

Hızlıca aklıma gelenler bunlar.

Kolay gelsin,

--
Devrim GÜNDÜZ