[Linux-programlama] Re: CURL ve Ajax Sayfalar

---------

[Linux-programlama] Re: CURL ve Ajax Sayfalar

From: Omer Barlas <omer_at_serbestcagrisim.com>
Date: Wed, 02 Apr 2008 16:42:24 +0300

Husrev @ On 02-04-2008 15:54:
> sorumun b) şıkkına ufak bir çözüm buldum,
>
> 1. adım, firebug kurulur.
> 2. adım, web sayfası açılır ve firebug'ın console kısmından sorgunun
> yapılması beklenir.

buraya kadar tamam, bundan sonrası için console yerine curl ile basit bir
fonksiyon yazıp kullanabilirsin, hem parse edebilmek için elinde veri de olur ;)

şöyle ki;

$curl = curl_init();
curl_setopt($curl, CURLOPT_HEADER, 0);
curl_setopt($curl, CURLOPT_POST, 1);
curl_setopt($curl, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($curl, CURLOPT_USERAGENT, "kafana_göre");
curl_setopt($curl, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, true);
curl_setopt($curl, CURLOPT_URL, "url");
curl_setopt($curl, CURLOPT_POSTFIELDS, "var1=val1&var2=val2&...&varn=valn");
$zz = curl_exec($curl);

curl_close ($curl);
echo $zz;

ha abartıp bi tane array'den postfields satırı yaratan fonksiyonu da
yazarsın daha bi şık olur. direkt şöyle çalıştırabilirsin o zaman;

function curl_($url, $vars) {
}

$vars = array("var1"=>"val1","var2"=>"val2");
$url = "url";
curl_($url, $vars);

gibi...

--