[Linux-programlama] Re: Django hakkinda birkac soru

From: Azer Koculu (azer@kodfabrik.com)
Date: Tue 18 Sep 2007 - 17:48:02 EEST

--

okey, soru su:django'nun builder araclari olmadan web uygulamasi gelistirmek mumkun mu?

sorus nedeni de su: browser'in yorumladigi butun kodlari ben yazmis olmaliyim.

django'da israr etmemin nedeni de su: kullanisli template duzeni, iyi hazirlanmis hata sayfalari, cgi ve modpython a gore daha guvenli ve modern olmasi

---

bash_profile dosyasi, dokumandaki text'in birebir aynisi.bi farklilik yok..

On 9/18/07, Alper KANAT <tunix@raptiye.org> wrote: > Django'da benim gördüğüm kadarıyla proje bazlı çalışma tarzından başka > bir şey benimsenmiyor. Eğer çok basit bir şey yapacaksanız proje > oluşturmadan da işinizi halledebilirsiniz sanırım fakat bu kez de > modellerinizi oluşturmanız için gerekli kısımları oluşturmanız gerekir. > Bir de INSTALLED_APPS kısmı var tabii.. Orası veritabanındaki tüm > tabloları, ilişkileri oluşturan kısım. Sorunuzu tam anlamamış da olabilirim. > > Herhangi bir çatı kullandığınızda da uygulamanın tamamını siz > geliştirmiş olmuyorsunuz diye düşünüyorum. Sırf bu sebeple etrafımda > Django yerine kendi çatısını geliştiren kişiler tanıyorum. > > PHP konusunda çok fazla bilgim olmadığını söylemiştim, bu sebeple > öyleyse bir şey diyemeyeceğim. :) > > source ~/.bash_profile komutunu yazdığınızda çıkan hata nedir ? > > 103. yorumda eğer > > Bad : modifier in $ ($) > > vb. bir hata alıyorsanız Bash kabuğu kullandığınızdan emin olmanız > gerektiği söyleniyor mesela.. Bu noktada bana yorumlarda her şey açıkca > yazıyor gibi geldi. Başarıyla yapanlar da olduğuna göre syntax hatasında > kullanıcıların payının olabileceğini düşünüyorum ben. .bash_profile > dosyanızı, çıkan hatayı gönderirseniz yardımcı olmaya çalışalım. > > > Alper KANAT (tunix@raptiye.org) > http://raptiye.org > > > Azer Koculu yazmış: > > Merhaba, cevaplar icin tesekkurler. Bi kac itirazim var. > > > > birincisi - django'nun proje bazli calisma tarzini sevmedigim icin, > > django'yu neden birakayim ki? daha once cgi ve mod-python ile > > calistim, django debug gibi konularda tek yeterli buldugum framework. > > > > ikincisi - web sitesi,blog vs yapmadigim icin builder araclarini > > kullanmiyorum, gelistirdigim uygulamalarin her satir kodunu ben yazmis > > olmaliyim.temel problem bu. > > > > ucuncusu - "php'de url tanimlamak daha zordur" yanlis.cunku tanimlamak > > gerekmiyor.ote yandan apache ile custom url'ler yaratmak mumkun. > > > > dreamhost konusundaysa, source komutunun nasil yazilacagini msdos > > oyunlarini acmaya calisirken ogrenmistik :) path'ler de > > dogru.adresteki dokumani inceleyebilirsin, ayni hatayi alan pek cok > > kisi comment birakmis.dokumanin yazari syntax hatasi olabilir demis > > ama kendi yazdigi text c/p yapiliyor. > > > > On 9/18/07, Alper KANAT <tunix@raptiye.org> wrote: > >> Merhaba, > >> > >> 1) Django'nun nerede kurulu olduğunu biliyor musunuz ? .bashrc > >> dosyasında yaptıklarınızın anlamını biliyor musunuz ya da ? source > >> komutu ile .bash_profile yanyana ve aralarında 1 boşluk ile yazılmalı. > >> (Bu arada .bash_profile değil de .bashrc dosyası varsa onu da > >> kullanabilirsiniz.) Dosya içerisinde django'nun nerede kurulu olduğunu > >> gösterip PYTHON'un sys.path'ine ekliyorsunuz. Ancak bu kurulum sizin > >> için geçerli olacak diye bir şey yok. Kendinize uygun olarak > >> değiştirmelisiniz. > >> > >> 2) PHP'yle yazılım geliştirmek için Django'yla geliştirmek arasında > >> elbette farklılıklar olacak. Geliştirdiğiniz kodu yaptığınız her > >> değişiklikten sonra test edebilirsiniz. Ben özel test modülleri yazıp > >> onlarla test yapıyorum derseniz de Django'nun bu konuda bazı anlatımları > >> zaten mevcut: http://www.djangoproject.com/documentation/testing/ > >> > >> Eğer Django'nun proje ve uygulama bazlı geliştirme yöntemini > >> sevmediyseniz diğer Python çatılarını deneyebilirsiniz. URL'lerle fazla > >> uğraşmanız gerektiğini düşünmüyorum. Zira geliştirdiğim projede URL'lere > >> ayırdığım zaman yalnızca bir kaç dakika.. PHP'de bu durum nasıl > >> bilmiyorum ancak daha kolay olduğunu sanmıyorum. > >> > >> 3) Django'nun newforms modülüne hiç baktınız mı ? Form'larla ilgili > >> sizin söylediklerinizin çok daha fazlasını çok çok az kod yazarak > >> yapabiliyorsunuz Django ile.. PHP'den farklı olarak bir çok konuda sizin > >> forma yazılanları test etmeniz de gerekmiyor. Bunların çoğu sizin > >> tanımladığınız veritabanı modeline göre yapılıyor ama yine de ekstra > >> önlemler alabiliyorsunuz dilediğiniz gibi.. Ayrıca cümle değişkenleriyle > >> gelebilecek ', " gibi karakterler de ORM tarafından düzeltiliyor. > >> > >> 4) Dosya yükleme kısmı için de newforms'a bakabilirsiniz. > >> > >> > >> Alper KANAT (tunix@raptiye.org) > >> http://raptiye.org > >> > >> > >> Azer Koculu yazmış: > >>> Merhaba, > >>> > >>> Djangobook.com'daki manuali adim adim okudum, birkac sorum var; > >>> > >>> - dreamhost'da (http://www2.jeffcroft.com/blog/2006/may/11/django-dreamhost/) > >>> dokumanini takip ederek kurulum yaparken, .bash_profile dosyasini > >>> "source" komutuyla aktif etme adiminda hata cikiyor.dosyaya > >>> dokumandaki text'in aynisini yazdim.sorunun kaynagi hakkinda bi > >>> fikriniz var mi? > >>> > >>> - proje yonetimi vb guzel ok.Fakat ben php ile calisirken, pratik > >>> bicimde yeni dosyalar olusturup test yapabiliyordum.django'da > >>> url'lerle ugrasmayi, proje bazli calismayi sevmedim. bir cozum yolu > >>> oneren var mi? > >>> > >>> - butun formlarini tek tek hazirlamam gereken kendine ozgu bir > >>> uygulama yapmak istiyorum.bu yuzden de php'de oldugu gibi, $_POST > >>> $_GET $_SESSION gibi dizileri devamli print_r vb fonksiyonlarla test > >>> etmem gerek. django ile bunu nasil yapacagimi anlamadim. > >>> > >>> - nasil dosya yukleme yapiliyor? $_FILE gibi bir dizi var mi? > >>> > >>> tesekkurler > >>> > >> _______________________________________________ > >> Linux-programlama mailing list > >> Linux-programlama@liste.linux.org.tr > >> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-programlama > >> > > > > > _______________________________________________ > Linux-programlama mailing list > Linux-programlama@liste.linux.org.tr > http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-programlama >