[Linux-programlama] Postgresql e resim gömmek

From: Uygar UZUNHASAN (uygaruzunhasan@yahoo.com)
Date: Tue 18 Sep 2007 - 14:53:27 EEST

Selamlar; Bazıları 20 - 30 bin satıra kadar ulaşacak 70 kadar tablodan oluşan bir Postgresql veri tabanı oluşturuyorum, Ara yüzler QT olacak ve gerek sunucu, gerek istemciler linux veya win olabilecek. Bu tablolardan bir kaç tanesinde resim ve döküman tutmayı istiyorum. Teknik terimlere çok hakim değilim ancak, bulabildiğim yazı ve makalelerde büyük boyutlu dosyaların db ye gömülmesinin sistemi yavaşlatacağı anlatılıyor, ancak anladığım kadarıyla istemci sayısı arttıkca db ye gömmek daha güvenli olacak. Merak ettiğim jpg doc gibi büyük dosyaları gömersem tüm db mi yavaşlar, yoksa yavaşlamaktan kastedilen yalnızca bir resim tablosunun daha yavaş mı açılacağı, yani diğer tabloları yavaşlatacak mı? Bir de sistemi hızlandırmak için web sitelerinde uygulandığı gibi büyük resimlerinin küçük ön izlemesini almak mümkün mü? Veya bu ihtiyaç, dosya veri tabanına gönderilirken, başka bir alana da pixel i küçültülerek mi yazılması ile karşılanıyor. Birkaç ay önce bu konuyu merak ettiğim için araştırmış ve lo_import ile bir dosyayı db ye göndermiştim (bunu backup dosyasının büyümesinden anladım) ancak bunu nasıl kullanırım, gönderdiğim dosyayı nasıl alırım , bu dosya hangi tabloda durur anlayamadım, aynı dosyanın harddisk de adresini tutar gibi bu import un da oid ini tuttuğum bir tablomu oluşturacağım? Uygar UZUNHASAN uygaruzunhasan@yahoo.com ____________________________________________________________________________________ Looking for a deal? Find great prices on flights and hotels with Yahoo! FareChase. http://farechase.yahoo.com/