[Linux-programlama] Veritabanı Sunucusu Seçimi ve Özellikleri

From: Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
Date: Fri 14 Sep 2007 - 21:33:08 EEST

Merhaba,

Yaptığım Django uygulamasına basit bir arama kutusu ekledim. Ancak bir
kaç konuda kararsız kaldığım için listelere sorma gereksinimi duydum,
yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Uygulamadaki arama kutusunun (hiç değilse şimdilik) çok komplike
olmasını düşünmüyorum. Kullanıcılar basitçe anahtar sözcükleri
girecekler ve bunlar, etiketler ile maksimum 500-600 karakter olmasını
beklediğim yazılar arasında aranacak. Bu kadar basit bir şey için "full
text search" gibi detaylı bir konuya girmem gerekir mi ?

Full text search ile ilgili makaleler okumaya başladım ve örneğin
girilen anahtar sözcükler arasındaki sıralama önemli olacaksa bunu full
text search ile yapmanın daha uygun olacağı gibi bir sonuca vardım.
Tabii daha bir sürü detay var henüz makalenin tamamını okuyamadım.

Bu arada bu konu, veritabanı seçimini de etkileyen bir durum çıkarıyor
ortaya.. MySQL'de basit bir full text search engine varken,
PostgreSQL'de sanırım bu, biraz farklıymış. irc.freenode.net'teki bir
arkadaşın tavsiyesiyle tsearch2 diye bir şeyden haberdar oldum ancak
inceleme fırsatı bulamadım henüz.

Kısaca durum şu:

1) Yalnızca etiketler ve 500-600 karakterlik yazılar arayacak bir arama
kutusu için full text search kullanmam mantıklı olur mu ? Ya da hangi
durumlarda kullanmalıyım ?

2) MySQL ve PostgreSQL veritabanlarının bu konuya yaklaşımlarıyla ilgili
bir sürü makale buldum ve teker teker okumaya başladım. Ancak bu arada
listelerde bu konuda pratiği olanlardan görüşlerini paylaşmalarını rica
ediyorum.

Görüşmek üzere..

--
Alper KANAT (tunix@raptiye.org)