[Linux-programlama] Re: upload ftp sorunu

---------

[Linux-programlama] Re: upload ftp sorunu

From: Atif CEYLAN <atifceylan_at_gmail.com>
Date: Thu, 25 Oct 2007 15:10:58 +0300

> free serif adında 600 kb lık font u upload etmem gerekiyor. Fakat
> hosting servisi 500 kb daha buyuk dosyaların upload edilmesine izin
> vermiyor. Bir yöntem önerebilir misiniz?
dikkat edilmesi gereken bir durum var ve yöneticilerimiz gruba genel bir
bilgilendirme maili yollarlarsa fena olmaz gibi. öncelikle mail gönderen
arkadaşlar (ben de dahil) soru soracağı konu ile alakalı kısa bir bilgi
verebilirse tam süper olacak. bu konu için demiyorum ama soruyu sorarken
hangi yazılım diline veya aracına veya ortama yönelik olduğu, soru
sorulan sistemin genel olarak çalışma ortamı gibi bilgiler cevaplayacak
arkadaşlar için gerekli oluyor çoğu zaman. şahsen doğrudan bir ftp
uploadı nasıl yaparım sorusuna cevap vermekten kaçınırım. zira ikinci
bir mail atıp, "arkadaş, hangi dil üzerinde yazıyorsun? sisteme müdehale
etme şansın varmı? hangi serverı kullanıyorsun? aldığın hata mesajları
neler? server versiyonu nedir?" gibi dipsiz bucaksız soruları, soruyu
soran arkadaşa sorduktan sonra soruya cevap vermek işi bana angarya
geliyor. burada yazan herkes php-mysql veya X-Y şeklinde çalışmıyor ki!
java ile uğraşan var, veritabanları ile uğraşan var,c++,php,perl.....
bir sürü dilde yazan arkadaşlar var. hatta bazıları yazılımcı değil,
sistem yöneticisi vs.. farklı alanlardan yüzlerce insan.... ve herkes
soruyu kendi bildiği dile göre cevaplamaya çalışıyor. cok defa oldu ki,
"hangi dil?" sorusu ile kişiye ikinci bir mail attık.
kolay gelsin...

Atıf CEYLAN