[Linux-programlama] Re: Bu konuyu kafama takmalý mýyým?

---------

[Linux-programlama] Re: Bu konuyu kafama takmalý mýyým?

From: M.ATIF CEYLAN <atifceylan_at_gmail.com>
Date: Wed, 24 Oct 2007 15:09:15 +0300

ufak bir örnek vereyim.
ben 400 bin satýrlýk bir tabloda öðrenci bilgileri tutuyordum. tckimlik
numarasý adý-soyad, okul numarasý, okulun sistem tarafýndan atanmýþ kodu,
sýnýfý, þubesi vs...

örneðin
tckimlik adý - soyadý okul numarasý okul kodu sýnýf þube
123456 atýf ceylan 226 15 4 A

bu þekilde gelen kayýtlarda tckimlik alaný birincil idi. öðrenci numarasýný
indexledim. kayýtlar üzerinde iþlem yaparken okul kodu and öðrenci no
þeklinde yapýyordum. o kadar yavaþ oluyordu ki cok rahat gözümle takip
edebiliyordum. indexlemeyi yanlýþ yaptýðýmý fark ettim, þöyleki: ben sadece
öðrenci numarasýný indexlemiþtim. oysa ki her okulda 226 numaralý bir
öðrenci bulunuyordu. ve benim indexli kayýt sayým sadece 2 bin civarýnda idi
(yaklaþýk). daha sonra öðrenci numarasý ve okul kodu alanlarýnýn ikisini bir
index yaptým. ve artýk yüzlerce kat daha hýzlý çalýþýyordu programým. þu
veya bu alaný indexleyin demiyorum ancak sorgulamalarda veya þarta baðlý
iþlemlerde kullanýlacak alanlarýn indexlenmesi gerekmektedir. elbetteki
where cümleciðinde hiç kullanmýyacaðýnýz bir alanýn indexlenmesi
veritabanýný þiþirmekten ve yavaþlatmaktan öte bir yararý olmayacaktýr.
joinde kullandýðýnýz alanlarýn indexlenmemesi, wherede veya groupta
kullandýðýnýz alanlarýn indexlenmemesi veya az evvel bahsettiðim benim
düþtüðüm hataya düþmeniz gibi durumlar veritabanýnýn büyüdükçe
hantallaþmasýný ve belli bir noktadan sonra iþ yapmaz hale gelmesine neden
olacaktýr.
kolay gelsin.
ATýf CEYLAN

23.10.2007 tarihinde Anýl KARADAÐ <anil.karadag_at_gmail.com> yazmýþ: