[Linux-programlama] Re: php dosyasında türkçe karakter sorunu

---------

[Linux-programlama] Re: php dosyasında türkçe karakter sorunu

From: Necmettin Begiter <necmettin.begiter_at_gmail.com>
Date: Mon, 22 Oct 2007 18:22:57 +0300

On Monday 22 October 2007 17:18:28 ALI OZEN wrote:
> Herkese selam,
> linux sunucu üzerinde bulunan web alanıma noah's classified scriptini
> kurdum. script çalışıyor fakat şöyle bir sorunum var. Dil dosyasından
> türkçe ayarlarını yapıp, çevirilerini yapıyorum. Sayfayı çalığırdığım zaman
> "İlanlarım" olarak yazdığım "Ilanlarım" gibi çıkıyor, kucuk "ı" karakteri
> ise kucuk "i" olarak çıkıyor. dil dosyasını tekrar açıp baktığım zaman
> benim İlan olarak yazdığım "Ilan" olarak değişmiş ve butün kucuk "ı"lar
> kucuk "i" olarak değişmiş. yani sorun görüntülemede değil. Çünkü sayfa
> [...]

Çok uzun süredir kullanmıyorum, ama sanırım siz Dreamweaver kullanıyorsunuz.
Sorun Dreamweaver ayarlarınızda. Dreamweaver ayarlarınızı iyice elden
geçirin. Bahsettiğiniz dosyalardaki Türkçeleştirme işini Dreamweaver ile
değil de notepad ile yapar ve Dreamweaver ile o dosyayı açmadan sayfayı
çağırırsanız böyle bir sorun olmadığını göreceksiniz.