[Linux-programlama] php dosyas¹nda türkçe karakter sorunu

---------

[Linux-programlama] php dosyas¹nda türkçe karakter sorunu

From: ALI OZEN <aliozen99_at_yahoo.com>
Date: Mon, 22 Oct 2007 07:18:28 -0700 (PDT)

Herkese selam,
linux sunucu üzerinde bulunan web alanýma noah's classified scriptini kurdum. script çalýþýyor fakat þöyle bir sorunum var. Dil dosyasýndan türkçe ayarlarýný yapýp, çevirilerini yapýyorum. Sayfayý çalýðýrdýðým zaman "Ýlanlarým" olarak yazdýðým "Ilanlarým" gibi çýkýyor, kucuk "ý" karakteri ise kucuk "i" olarak çýkýyor. dil dosyasýný tekrar açýp baktýðým zaman benim Ýlan olarak yazdýðým "Ilan" olarak deðiþmiþ ve butün kucuk "ý"lar kucuk "i" olarak deðiþmiþ. yani sorun görüntülemede deðil. Çünkü sayfa kaynak kodu na baktýðým zaman türkçe olarak görülüyor. Sorun servera gönderdiðim php dosyalarýnýn içerisindeki metinlerin deðiþmesi. ilk kez baþýma gelen bu soruna cevap verebilecek arkadaþlara þimdiden teþekkür ederim

Ali