[Linux-programlama] Re: linux üzerinde programlama

---------

[Linux-programlama] Re: linux üzerinde programlama

From: M.ATIF CEYLAN <atifceylan_at_gmail.com>
Date: Fri, 19 Oct 2007 12:41:40 +0300

aslýnda geliþtiriciler için olay çoðunlukla iþletim sisteminden ziyade
derleyici ve editörler ile alakalý.
eðer C veya C++ dillerini biliyorsanýz gerisi kolay. borlandýn kendi
derleyicisi ve editörü var. linuxta C için GNU C Compiler kullanýlýr. (gcc,
g++) C projelerimin yazýmý ve yönetimi için ben anjuta kullanýyorum. C++
bilmemem nedeni ile net biþey diyemesemde kdevelop önerebilirim.
grafik ktüphanesi için C - gtk (gimp tool kids) ve C++ - QT kullanýlýr
ekseriyetle.
www.google.com/linux adresinde yukarýda isimlerini yazdýðým uygulamalarý
uygun þekilde aratýrsanýz sanýrým netice elde edebilirsiniz. iþletim
sistemine baðlý olarak öðreneceðiniz çok þey olacak illaki ve ilerledikçe
linux farklarýný daha net göreceksiniz ancak genel kullanýmda çokta bir fark
olmadýðýnýda fark etmeniz uzun sürmez.