[Linux-programlama] Re: Veritabanı programlama

---------

[Linux-programlama] Re: Veritabanı programlama

From: Timuçin Kızılay <tim_at_savaskarsitlari.org>
Date: Tue, 16 Oct 2007 01:52:27 +0300

Bence sizin yolunuz daha doğru.
Veritabanının işini veritabanı yapmalı, boşu boşuna ilişkisel veritabanı
yönetim sistemi dememişler bunlara. Her ne kadar access'i veritabanından
saymasam da (MS SQL kullanın daha iyi, hatta buyrun size posgresql
verelim :)

İlişkileri, indexleri vs. veritabanından yapmak tabi ki daha iyi olacak.
Bir miktar veritabanının boyutunu arttırsa da bunu şişme olarak kabul
etmemek gerekir, günümüzde veritabanları güvenli ve performanslı
çalışmak adına hard diskte kapladığı yerden tasarruf etmek gibi bir
dertleri kalmamış, gördüğüm kadarıyla da bu iyi birşey, ne de olsa
bilgisayarın en ucuz kaynağı disk alanı. Bırakın veritabanı şişsin,
indexler ve ilişkiler iyi düzenlenmişse bir sorun olmaz.

Arkadaşınıza söyleyin, onun yolundan giden yazılımcıyı ben döverim.
Veritabanı uygulamasında o veritabanına bağlanan uygulama alt tarafı bir
istemci uygulamasıdır, veritabanında halledilebilecek herşeyin
veritabanında halledilmesi ileride istemci uygulamanın değiştirilmesini
kolaylaştırır. Veritabanında bütün işlemleri stored procedure ile
halledip istemci tarafında da yalnızca bunları çalıştırarak tablolara
hiç erişmeden de işlem yapmak mümkün, hem böyle yaparsanız uygulamanı
çalışacağı bilgisayarın çok güçlü olmasına da gerek kalmaz, adam gibi
bir sunucu kurarsınız ve kullanıcıların bilgisayarlarını da yıllarca
yenileme masrafına girmezsiniz çünkü onların yaptığı tek iş sunucudan
verileri alıp sunucuya işlem göndermek olur. Hem düşünün, uygulamayı bu
şekilde yaptınız, istemci tarafında az kod oldu, işin bir kısmını web
tabalı yapayım dediğinizde işiniz kolaylaşmış olacak, ilişkiler vs.
uğraşmadan zaten veritabanında hazır olan stored procedure'ları
çalıştıran kodu yazacaksınız iş bitecek.

Bence mümkünse access'den vazgeçin, posgresql var çok güzel, ille de
microsoft olacaksa MS SQL de o kadar kötü değildir, düzgün kullanılırsa
o da büyük yüklerle başedebiliyor.