[Linux-programlama] Veritabanı programlama

---------

[Linux-programlama] Veritabanı programlama

From: Neşet ÖZKAN <nozkan_at_gmail.com>
Date: Mon, 15 Oct 2007 21:35:18 +0300

Merhaba

Bir veritabanýna (acces ile hazýrlanmýþ) veri yazýp okuyan bir programý
python ile yapmaya çalýþýyorum. Hazýrladýðým veritabanýnda kullandýðým
bir çok tablo arasýnda iliþkiler kullandým bunlarýn hepsini veritabaný
içinde hallettim.
Mesala;
Bir proje ait parca girmek için parça tablosu içindeki proje id sinin
proje tablosundaki proje id si ile,
Parçaya ait operasyon tablosundaki parça id sinin parça id si ile,
Parça ile ilgili personelin personel tablosundaki personel id si ile,
Personelin görevlerini gösteren tablodaki görev id sinin görevler
tablosundaki görev taným id si ile
iliþkisi var. Veritabýnýnda buna benzer baþka iliþkilerde var ve bu
iliþkileri direk veri tabanýnda ayarladým.

Bir arkadaþým bunun yanlýþ bir yol olduðunu bu tarz iliþkilerin
veritabanýnýn içinden ayarlanmasýnýn zamanla veritabanýn
þiþmesine sebeb olacaðýný bu iþlemlerin direk koddan ayarlanmasý
gerektiði söyledi. Þimdi;
- Benimkisi gibi veritabaný hazýrlamak gerçekten yanlýþ bir çözüm
yolumudur?
- Veritabanýnda tanýmlanan tablo ilþkileri zamanla veritabanýnýn
þiþmesine sebep olurmu?
sorularýna cevap arýyorum.
Veritabanlarý ile ilgili çok net bilgilerimin olduðunu söyleyem. Eðer
bu yol yanlýþ ise kabaca veritabaný programla
mantýðýný baþlýklar halinde belirtebilirmisiniz. Bu baþlýklar
doðrultusunda ben gerekli araþtýrmalarý yapmaya çalýþýrým.