[Linux-programlama] Re: postgresql de turkce

---------

[Linux-programlama] Re: postgresql de turkce

From: Devrim GÜNDÜZ <devrim_at_gunduz.org>
Date: Thu, 11 Oct 2007 08:51:46 -0700 (PDT)

Merhaba,

On Thu, 11 Oct 2007, M.Atif CEYLAN wrote:

> 8.2 altı versiyonlarda latin5 ile tanımlanan veritabanlarında yaşanıyor
> bu sorun.

Yerelleştirme ile ilgilenen arkadaşlar yanlışım varsa lütfen düzeltsinler;
ama bildiğim kadarıyla glibc içinde artık sadece tr_TR.UTF-8 düzgün
şekilde geliştiriliyor; iso-8859-9 içindeki hatalar düzeltilmiyor. En
azından bir ara durum böyle idi.

O yüzden UTF-8 öneriyorum ben.

> kullandığım fedora sürümü 4 ve çalışan bir sistem var üzerinde.upgrade
> imkanım yok şimdilik.

Konu dışı ama... Güncel paket desteği bitmiş bir dağıtımı kullanmanın
getirdiği riskleri de düşününce size bir güncelleme zorunluluğu doğmul
gibi gözüküyor -- en azından alttaki dağıtımı güncelleyebilirsiniz.
PostgreSQL'i güncellemenize gerek yok. CentOS/RHEL 5 için 7.3'ten 8.2'ye
kadar olan RPM'leri bulabilirsiniz (hatta dün güncelledim hepsini tekrar)

> çözüm utf8 olabilir ama sadece türkçe olacak bir veritabanı için neden
> utf8 kullanayım ki?

Üstte anlattığım nedenle.

> Devrim Bey, bu soruyu doğrudan size soruyorum eski sürümlerde bu sorunu
> nasıl çözebiliriz?

Yeni sürümlere güncelleyerek :-)

Kolay gelsin,

--
Devrim GÜNDÜZ
devrim~gunduz.org, devrim~PostgreSQL.org, devrim.gunduz~linux.org.tr