[Linux-programlama] Re: postgresql de turkce

---------

[Linux-programlama] Re: postgresql de turkce

From: Devrim GÜNDÜZ <devrim_at_gunduz.org>
Date: Wed, 10 Oct 2007 11:37:12 -0700 (PDT)

Merhaba,

On Wed, 10 Oct 2007, Mustafa Ekim wrote:

> postgresql'i debian'da apt-get ile kurdum ve korkarim
> initdb apt-get ile kurunca olmuyor.

Korkmayın; birşey yapmaz o; zararsızdır ;)

Dağıtım tartışması yapmak istemiyorum ama veritabanı sunucusunu kurduktan
sonra initdb yapmak ve üstüne de veritabanını başlatmak dağıtımın görevi
olmamalı. Büyük kurulumların çoğunda veri dizini öntanımlı dizin değildir;
dolayısıyla bir initdb gerekir her şekilde.

Neyse, Debian betiklerine baktım. Sanırım en kolayı şu olacak (8.2 sürümü
için yazıyorum; farklı bir sürümse sürüm numaralarını değiştirmeniz
yeterli olur).

* PostgreSQL servisini durdurun. (/etc/init.d/postgresql-8.2 stop)
* su - postgres; cd 8.2
* mv main old.main
* mkdir main; chmod 700 main
* initdb -D main --locale=tr_TR.UTF-8

Sonra PostgreSQL'i başlatın.

Kolay gelsin,

--
Devrim GÜNDÜZ
devrim~gunduz.org, devrim~PostgreSQL.org, devrim.gunduz~linux.org.tr