[Linux-programlama] Re: "linux için?"

---------

[Linux-programlama] Re: "linux için?"

From: Mahir B. Aşut <mahir.asut_at_ttnet.net.tr>
Date: Tue, 09 Oct 2007 10:24:01 +0300
Selamlar,

http://www.linuxfromscratch.org/ sitesinden yola çıkabilirsiniz,

Mahir

SARI yazmış:
herkese merhabalar ben programlama bölümü mezunuyum visual basic,
delphi, borland c++ dillerini orta şeker biliyorum,algoritma ve
programlama ile aram iyi sayılır ben; linuxu uzun zamnadır kullanıyordum
ancak yakın bir tarihte %90 linux a kesin geçiş yapabildim ve yine yakın
bir tarihte pardus kullanan bir arkadaşım linux un açık kaynak kodlu
oluşundan faydalanarak sistem içerisinde bazı değişiklikler yaptığını
söyledi; örneğin alt+f2 ile açılan çalıştır pencerisinin kısa yolunu
ctrl+space olarak değiştirmiş bunu sistem deki kaynak kodları ile
oynarak yaptığını söyledi işte bende buna benzer hatta daha ileri
seviyede bir şeyler yapmak istiyorum yani araştırdığım kadarı ile az çok
linux(açık kaynak kod) mantığı üzerine bilgim var yani neyle nereye
kadar oynaya bilinir biliyorum(mesala kernelle oynayamıyormuşuz) işte bu
bağlamda nasıl anlatayım kendime bana özel bir işletim sistemi yapmak
istiyorum her şeyi ile diğer dağıtımlardan farklı olarak bana özel bir
dağıtım(paket) olmalı, tasırım, kimi kısa yollar, görünüş, grafiksel
görünüm ve tasrım kısacası herşeyi ile işte bana ait ve özel olan bişey
yapmamk istiyorum hnm bu sayede linuxla daha çok haşır neşir olup
kendimi geliştirmek hemde programcılık alanında kendimi geliştirmek
istiyorum(bu sayede ileride bir linux geliştiricisi olmayı planlıyorum)
bu konuyla ilgili olarak nereden ve nasıl başlayabilirim(yani neleri
bilem gerekiyor ve bunları nerden nasıl ve ne şekilde öğrenebilirim bana
asıl lazım olan nedir gibisinden?) konusunda sizlerin görüş ve
önerilerini bekliyorum herkese kolay gelsin ...