[Linux-programlama] "linux için?"

---------

[Linux-programlama] "linux için?"

From: SARI <floyd07_at_gmail.com>
Date: Tue, 09 Oct 2007 06:26:10 +0300

herkese merhabalar ben programlama bölümü mezunuyum visual basic,
delphi, borland c++ dillerini orta þeker biliyorum,algoritma ve
programlama ile aram iyi sayýlýr ben; linuxu uzun zamnadýr kullanýyordum
ancak yakýn bir tarihte %90 linux a kesin geçiþ yapabildim ve yine yakýn
bir tarihte pardus kullanan bir arkadaþým linux un açýk kaynak kodlu
oluþundan faydalanarak sistem içerisinde bazý deðiþiklikler yaptýðýný
söyledi; örneðin alt+f2 ile açýlan çalýþtýr pencerisinin kýsa yolunu
ctrl+space olarak deðiþtirmiþ bunu sistem deki kaynak kodlarý ile
oynarak yaptýðýný söyledi iþte bende buna benzer hatta daha ileri
seviyede bir þeyler yapmak istiyorum yani araþtýrdýðým kadarý ile az çok
linux(açýk kaynak kod) mantýðý üzerine bilgim var yani neyle nereye
kadar oynaya bilinir biliyorum(mesala kernelle oynayamýyormuþuz) iþte bu
baðlamda nasýl anlatayým kendime bana özel bir iþletim sistemi yapmak
istiyorum her þeyi ile diðer daðýtýmlardan farklý olarak bana özel bir
daðýtým(paket) olmalý, tasýrým, kimi kýsa yollar, görünüþ, grafiksel
görünüm ve tasrým kýsacasý herþeyi ile iþte bana ait ve özel olan biþey
yapmamk istiyorum hnm bu sayede linuxla daha çok haþýr neþir olup
kendimi geliþtirmek hemde programcýlýk alanýnda kendimi geliþtirmek
istiyorum(bu sayede ileride bir linux geliþtiricisi olmayý planlýyorum)
bu konuyla ilgili olarak nereden ve nasýl baþlayabilirim(yani neleri
bilem gerekiyor ve bunlarý nerden nasýl ve ne þekilde öðrenebilirim bana
asýl lazým olan nedir gibisinden?) konusunda sizlerin görüþ ve
önerilerini bekliyorum herkese kolay gelsin ...