[Linux-programlama] Re: veritabani karsilastirmasi

From: M.Atif CEYLAN (atifceylan@gmail.com)
Date: Mon 01 Oct 2007 - 10:22:43 EEST

Doruk Fisek yazmış:
> Sun, 30 Sep 2007 07:57:55 -0700 (PDT), Mustafa Ekim
> <mustafaekim2002@yahoo.com> :

> MS-SQL'i zaten Linux altinda calistiramayacaginiz icin, onu devre disi
> birakip PostgreSQL ve MySQL arasinda karar verebilirsiniz. Ucretli ve
> ozgur olmayan veritabanlari dusunuyorsaniz zaten (MS-SQL gibi), isin
> icine Oracle, Sybase gibi baska alternatifler de girecektir.
>
> Bence isin gelistirici/sistem yoneticileriniz acisindan (da) bakin daha
> cok. Hangi veritabanina mevcut sisteminizi daha rahat port
> edebiliyorsunuz, daha rahat yazilim gelistirebiliyorsunuz, daha rahat
> [...]
kısacası PostgreSQL...
yaklaşık 5 yıldır mysql kullanıyorum. son 1.5 yıldır da postgresql
kullanıyorum. mysql standart tablo tipinde (MyISAM) sadece sorgularda
veya sadece insert/update lerde en yakın rakibine bile açık ara fark
atıyor ama!
eğer uzun soluklu işlemleriniz ve yüksek sayıda farklı
transactionlarınız varsa mysiam kullanamazsınız demektir. sebebi ise
myisam tablo tipinde işlem sırasında tablo kilitlenir. Peki ne yapmak
gerek? bu durumda olması gereken satır bazlı kilitleme yapılan innodb
denen tablo tipini kullanmak gerek ki bunu yapmanızın bir mantığının
olmadığını iki nedenden dolayı söyleyebilirim.
1-innodb tablo tipine geçtiğinizde diğer veritabanı sunucularından
farklı bir hız bulamayacaksınız.(Hız olmayacaksa PostgreSQL gibi bir
sağlamlık varken neden mysql kullanasınız?)
2-innodb tablo tipi artık oracle'a ait :)

bu durumda ben olsam ve sadece bir web sayfası yapsam (web sayfası
derken ağırlıklı olarak sorgu işlemleri bağlamında) mysql tercih
ederdim. (mysql'in ticari olarak kullanıldığında ücrete tabi olduğunuda
düşünerek) ama diğer hertürlü durumda PostgreSQL kullanırdım. mysqlin
çalışma esnasında bazı dez avanajları var. örneğin yeteri kadar test
etmediğiniz basit olarak görünen bir joinli sqliniz var. tablolarınızın
boyutlarıda biraz kabarık, sql sorgusunu çalışırdınız bekliyorsunuz...
uzun süre bekledikten sonra bu sorgumdan hayır gelmedi dediniz ve stop
etmek istediniz. malesef.... mysql kilitlenmiştir. prossesi kill etmek
için bile sunucuya bağlanamayabilirsiniz artık. bunu çalışan
sistemlerimde cok cok defa yaşadım. denemediğim yol kalmdı ama mysqli
restart etmekten gayrısı paklamadı. (benim beceriksizliğimde olabilir.)
kısacası PostgreSQL.... uzatmaya hacet yok.
kolay gelsin.

Atıf CEYLAN