[Linux-programlama] Takım Çalışması - Kod Güvenliği

---------

[Linux-programlama] Takım Çalışması - Kod Güvenliği

From: Mehmet Gürevin <mehmetgurevin_at_gmail.com>
Date: Sun, 25 Nov 2007 23:21:58 +0200

Öncelikle CVS ve SVN gibi sistemler hakkında bilgi sahibi olmadığımı
söyleyerek başlamalıyım.

Senaryomuz şöyle;
5 Kişilik bi yazılımcı kadromuz var. Sürekli PHP ve Zend IDE kullanarak kod
yazıyoruz. Zend IDE'sinden cvs desteği olduğu için sözettim, hatta son
versiyonu eclipse ile bütünleşik çalışıyor, dolayısıyla subversion
sistemleriyle tümleşik çalışması bakımından pek problem çıkacağını
sanmıyorum.

5 kişi zend ide'sini kullanarak php kodları yazıyor. Ancak ben istiyorum ki
sadece yetki verdiğim kullanıcılar yetki verdiğim dosyalar üzerinde işlem
yapabilsin.
Yetkilendirmeyi okuma/yazma - erişim yok - sadece okuma ve bu haklarla
birlikte kullanıcı bazında yapmak istiyorum.
Aynı zamanda istiyorum ki bir kullanıcı bir dosyayı üzerinde değişiklik
yapmak üzere açmışsa bir başka kullanıcı aynı dosyayı yazmak için açamamalı.

Üzerinde işlem yapılacak dosyaların konumları bizim istediğimiz şekilde
olmalı, yani yazmış olduğumuz kodlar sonuçta bir internet sitesini
oluşturuyor. Kodu kaydettiğimizde web tarayacımızdan direk test
edebilmeliyiz de.

Biliyorum ki, bizden çok daha kalabalık ekipler, bizimkilerden çok daha
büyük projelerde kod güvenliğini sağlayarak çalışıyorlar.

Ama Nasıl ?