[Linux-programlama] Re: Linux programlama tavsiyesi...

---------

[Linux-programlama] Re: Linux programlama tavsiyesi...

From: Murat Arif ÇELİKER <murat.celiker_at_gmail.com>
Date: Thu, 1 Nov 2007 09:40:13 +0200

> Delphi'yi bırakmak istemelerinin sebebi Delphi'nin artık eskisi kadar
> gelişen bir ortam olmaması. Delphi pratik olarak öldü denebilir.

Eğer nedenleri sadece buysa, bence yeni bir dil öğrenmek yerine delphi 2006
ya da delphi 2007 for Win32'yi kullanarak devam edebilirler. Dil için (söz
dizimi, sınıf yapıları, methodlar vs...) oldukça iyileştirmeler içeriyor.
Hem yeni bir dil öğrenmek yerine varolan dilde kendilerini daha fazla
geliştirebilirler. Bu daha az bir zaman kaybı olur.

Bir de
> artık yazılımın web tabanlı olması yani her kullanıcının bilgisayarına
> yazılım kurulması gibi dertlerden kurtulunması isteniyor.

Durum buysa delphi kullanmak hammallığı geçemez gerçekten.

.Net istemelerinin nedeni de Delphi öldü ama zaten küçük bir firmaydı,

.net'in arkasında koskoca microsoft var demeleri.

Delphi'de bir anda ölmedi. .Oldukça uzun bir süre lider pozisyonda
piyasadaki durumunu korudu. Microsoft'un da böyle olmaması için bir neden
yok.

> Hatta
> kullanıcılar bilgisayar kullanmak zorunda bile kalmasınlar, standardlara
> uyan bir web browser çalıştıran her cihazdan yazılımı kullanabilsinler
> gibi bir istek var. Haliyle bol AJAX destekli bir uygulama ortaya çıkacak.

O zaman web geliştirme dilleri/altyapıları üzerinde durmakta fayda var.

ASP.NET = bu iş için fena bir seçenek değil. Maliyeti biraz yüksek olsa da.
Python ile beraber bilimum altyapılar incelenerek bir rapor sunulabilir
(hız/maliyet/çeviklik ... konusunda)
JAVA ile web uygulama altyapıları incelenebilir.
Son olarak (görüşüm), Ruby dili Rails altyapısı ve veritabanı olarak da
Postgresql kullanılarak tadından yenmez olacaktır bana kalırsa.

İlk 3 seçenek üzerinde pek durulmadığına göre, ASP.NET ile devam edecekler
gibi duruyor.