[Linux-programlama] Re: Linux programlama tavsiyesi...

---------

[Linux-programlama] Re: Linux programlama tavsiyesi...

From: Timuçin Kızılay <tim_at_savaskarsitlari.org>
Date: Thu, 01 Nov 2007 01:26:19 +0200

Devrim GÜNDÜZ wrote:
> Merhaba,

> Neden?
>
> Npgsql:
>
> http://npgsql.projects.postgresql.org/
>
> + PostgreSQL 8.3:
>
> http://www.postgresql.org/ftp/binary/v8.3beta2/win32/
>
> Kolay gelsin,
> --
> Devrim GÜNDÜZ

Eğer .Net kullanmaya karar verirlerse MS SQL kullanmaya devam edecekler,
haliyle benim yazdığım programlar da aynı veritabanından çalışacağı için
mecburen ben de MS SQL veritabanı kullanmak zorunda kalacağım. Haliyle
sunucular da windows olacak mecburen ASP.NET ile uğraşacağım, ne kadar
sıkıcı, COBOL günlerini hatırladım...

Aslında .NET ve MS SQL yerine adamlara postgresql ve python önerdim ama
Delphi ve MS SQL dışında birşeyle uğraşmamış ve .net şöyle süper böyle
süper şeklinde piyasa söylemleri dışında yazılım dünyasında neler olup
bitiyor duymamış programcı kadrosu ve artık patronluk yapmaktan cobol
sonrası hakkında fazla bilgisi olmayan firma sahibini daha sağlam
argümanlarla ikna etmem gerekiyor. Koskoca microsoft, kolay kolay batmaz
yani .net kullansak arkasında destek var, hem piyasada .net programcısı
bulmak da kolay diye düşünüyor adam haklı olarak. Şimdi ilan versem
yüzlerce .net bilen kişi başvurur ama postgresql ve python desem kimi
bulacağım diyen birisi. Ayrıca açık sistemler ve özgür yazılım konusunda
da çok bilgili değil bu yüzden bu işleri bir grup heveslinin hobisi
zannediyor, özgür yazılımlarla da ciddi projeler yapılabileceğini de
anlatabilmem gerekiyor. Haliyle bu konu beni aşıyor, net üzerinde
güvenilir bir kaynak bulabilirsem işim kolaylaşacak.