[Linux-programlama] Re: Linux programlama tavsiyesi...

---------

[Linux-programlama] Re: Linux programlama tavsiyesi...

From: Necmettin Begiter <necmettin.begiter_at_gmail.com>
Date: Thu, 1 Nov 2007 01:10:17 +0200

01.11.2007 tarihinde SARI <floyd07_at_gmail.com> yazmış:
> sevgili dostum listeye buna benzebir mail daha önce bende atmıştım.
> bende programlama ile uğraşıyorum, gerçi bu deryadan bir çay kaşığı
> içtim denemez ama olsun ben bu iş çok seviyorum, bende linuxta kalmak
> isitiyorum ancak malum ekmek parası ama ekmek parası içinde olsa .net
> yada c# öğrenmek istemiyorum bu aralar sanırım sql öğreneceğim yada
> mysql oracle server falan ancak benim niyetim veri tabanı programcılığı
> konusunda kendimi geliştirmek istiyorum ve bu da hem microsoft tabanlı
> hem de linux ta olsun istiyorum yani öyle bir veri tabanı programlama
> [...]

Bir programlama dilini öğrenmek, diğer programlama dillerinin de bir
kısmını (birkaç dili değil, tüm dillerin her birinin bir kısmını)
öğrenmiş olmak anlamına gelir. C++ biliyorsanız, Python öğrenirken
zorlanmazsınız. Elinizin altında birkaç başvuru kaynağı olması
yeterlidir. Temel kavramlar, dilden dile adı değişse veya birinde olup
ötekinde olmasa bile, tüm programlama dillerinde aynıdır. Eğer SQL'i
bir programlama dili olarak kabul ediyorsanız (ben veri saklama
yanının programlama dili yanından çok daha ağır bastığını düşünüyorum)
MySQL biliyorsanız PostgreSQL veya MS-SQL öğrenirken zorlanmazsınız.
Aynı insan lisanlarında olduğu gibi. İngilizce biliyorsanız İtalyanca
çok kolay, Fransızca kolay gelir. Aynı şey bu yanda da geçerlidir.
Yani "ben öyle bir dil öğreneyim ki her yerde işime yarasın"
diyorsanız seçtiğiniz herhangi bir dili (ama hangi dili seçtiğiniz
önemli) iyice öğrenin, diğerlerini de öğrenme işini kolaylaştırmış
olursunuz. Birkaç istisna dışında çoğu programlama dili artık çoğu
plâtformda çalışıyor. PostgreSQL hem Windows'da hem de GNU/Linux'larda
çalışıyor; PHP ve Python ve Java ve Javascript ve C de öyle. Örnekler
çoğaltılabilir. Ekmek parası için .Net dediğiniz durumda, eğer
çalıştığınız şirket veya bireyler sizden özellikle .Net ile yazmanızı
istemediyse istenen programı niye .Net ile yazmanız gereksin ki?
Pekalâ Python ile de yazabilirsiniz.