Re: [Linux-programlama] Cookie'nin oluşturdugu bilgileri tablodan silmek

From: Mehmet Fatih YILDIZ (fatih.mfyz@gmail.com)
Date: Sat 31 Mar 2007 - 11:52:06 EEST

kucuk bir detayi da ekleyeyim,..
Mesela cookie ile tuttugun oturumdaki ziyaretci hicbisey yapmazken uye
oldu..
ancak daha once ziyaretci olarak hazirladigi sepet dogal olarak kaybolacak.
ya da uye cikis yaptiktan sonra eski sepetini gorebilecek gibi mantiksal
hatalar var.

eger sepeti dolu bir ziyaretci uye olursa ya otomatik olarak o
bilgisayardaki sepetler o uyeye gecirilmesi gerek ya da bu islem sorulara
yapilmasi gerek.

cunku genelde soyle oluyor. bir alisveris sitesine giriyorsunuz, urunleri
geziyor ve seciyorsunuz. sonra odeme detaylarini girerken adam ben uye
olayim buraya diyiveriyor..

ben kendi sitemde KENDİ oturum mantigimi kullanarak biseyler yapmistim.
her bilgisayara 3 yillik bilgisayar_kodu olusturup koyuyordum. ve her;
session + bilgisayar_kodu ayni olan tarayicilar ayni "oturum" tablosundaki
degerleri alip kullaniyordu.
loglama sistemimide oturum tablomdaki id'lere gore veriyordum. boylece bir
kullanici izlemek cok daha kolay oluyordu. belki istatistik bolumu
okudugumdandir bilmiyorum ama o oturum tablomda kullanicinin ekran
cozunurlugunden hangi sayfada kac saniye harcadigina kadar etkili bir bilgi
alabiliyordum.
bu sistemin iyi oturtulmasi gerek cunku mantiksal aciklari olabiliyor.
neyse konu sapmadan toplayayim;

şimdi bu bahsettigim oturum sistemini kullanarak soyle yapabilirsin,
ayni oturumdaki tüm üye/ziyaretçiler sepetlerini görebilirler, ayrıca bir
kullanıcı/ziyaretçi için birden fazla sepet yaparak daha rahat altından
kalkabilirsin bu işin.
çünkü, eğer ziyaretçi üye girişi yaparsa adama üye sepetleriniz, ziyaretçi
sepetleriniz şeklinde detaylar sunabilirsin. yani sepet mantığı bir nebze
üyelikten bağımsızlaşmış olur. üye olmak sadece girilen fatura vs
bilgilerinin hızlandırılmasını sağlamak ve sepetleri global olarak saklayıp
ulaşabilmeyi sağlar..

sonuç olarak : session ile ziyaretçileri sınırlamış oluyorsun, sonuçta gelen
insanlar sepetlerini genellikle çok kez defalarca defalarca revize ederler..
hal böyle olunca oturum üzerinde sepet tutmak mantıklı olmuyor.

sadece anlık cookie'ler ve her sepet detayı için biden çok cookie
tutmaktansa, rasgele oluşturduğunuz kodları kullanıcıya bilgisayar_kodu gibi
bir id ile atayıp diğer bütün izleme yönetim işini sunucu üzerinde yürütmek
en mantıklısı..

kolay gelsin..

--
Mehmet Fatih YILDIZ
http://www.mfyz.com

On 3/31/07, "Mahir B. Aşut" <mahir.asut@ttnet.net.tr> wrote: > > Merhaba, > > benim çözümüm şu. Eğer müşteri sisteme kayıtlı ise kullanıcı kodunu da > cart tablosuna ekliyorum. ayrıca her giriş için bir tarih damgası koyuyorum. > > kullanıcı sisteme her girişinde cart tablosundan kendisine ait ürünleri > görüntüleyebiliyor. > > cart tablosundaki başıboş veriler üzerlerinden 3 gün geçince (hiç kimse üç > gün boyunca web tarayıcısını açık tutup da sepet oluşturmaz mantığı ile) > arka plandaki bir cron betiği tarafından siliniyor. > > selamlar, > Mahir > > > Guychmyrat Amanmyradov yazmış: > > Merhaba. > > Bir e-commerce sitesi üzeirnde çalışıyorum. > Siteye giren/ürünleri gören kişiler sepetlerine ürün ekleyebiliyorlar. > Sepete ürün eklerken bende ototmatik olarak cookie ile onun verilerini bir > "cart" adinda tabloda tutuyorum. Mesela "a" urununu satin ala > bastiysa, kullaniciya (customer) bir cookie oluşturuyorum ve "a urununden şu > kadar istemiş tek (unique) fiyati 5. toplam fiyatı 5. " şeklinde cart > tablosunda tutuyorum. > > Bu kadar detaylı yazmamın nedeni, bu bilgileri tabloda tutmadan sessiondan > da yapılan uygulamalar varmı? Uygulamalardan inceledigim kadarıyla hepsi bir > tabloda tutuyorlar. > > Asıl sorun : eger müsteri (customer) o seçtigi ürünleri almadan browseri > kapatırsa belli bir zaman sonra cookie ölecek. Ama tablodaki veriler hala > kalacak. > > Benim aklıma cart tablosunda 2 zaman alanı (column) ekleyip zamanı > kontrol edip bir şekilde sildirmek geldi. Ama bunu nasıl uygulaybilirim > bilmiyorum. > > Yani, o anki zamanı tabloya eklerim. Birde zaman aşımı için alan > tanımlarım. Bu mantıklımı? Eger mantıklı ise nasıl uygulanabilir ? > >