Re: [Linux-programlama] Cookie'nin oluÅŸturdugu bilgileri tablodan silmek

From: Mahir B. AÅŸut (mahir.asut@ttnet.net.tr)
Date: Sat 31 Mar 2007 - 07:43:16 EEST

Merhaba,

benim çözümüm şu. Eğer müşteri sisteme kayıtlı ise kullanıcı kodunu da cart tablosuna ekliyorum. ayrıca her giriş için bir tarih damgası koyuyorum.

kullanıcı sisteme her girişinde cart tablosundan kendisine ait ürünleri görüntüleyebiliyor.

cart tablosundaki başıboş veriler üzerlerinden 3 gün geçince (hiç kimse üç gün boyunca web tarayıcısını açık tutup da sepet oluşturmaz mantığı ile) arka plandaki bir cron betiği tarafından siliniyor.

selamlar,
Mahir

Guychmyrat Amanmyradov yazmış:

Merhaba.

Bir e-commerce sitesi üzeirnde çalışıyorum.
Siteye giren/ürünleri gören kişiler sepetlerine ürün ekleyebiliyorlar. Sepete ürün eklerken bende ototmatik olarak cookie ile onun verilerini bir "cart" adinda tabloda tutuyorum. Mesela "a" urununu satin ala bastiysa, kullaniciya (customer) bir cookie oluşturuyorum ve "a urununden şu kadar istemiş tek (unique) fiyati 5. toplam fiyatı 5. "  şeklinde cart tablosunda tutuyorum.

Bu kadar detaylı yazmamın nedeni, bu bilgileri tabloda tutmadan sessiondan da yapılan uygulamalar varmı? Uygulamalardan inceledigim kadarıyla hepsi bir tabloda tutuyorlar.

Asıl sorun : eger müsteri (customer) o seçtigi ürünleri almadan browseri kapatırsa belli bir zaman sonra cookie ölecek. Ama tablodaki veriler hala kalacak.

Benim aklıma cart tablosunda  2 zaman alanı (column) ekleyip zamanı kontrol edip bir şekilde sildirmek geldi. Ama bunu nasıl uygulaybilirim bilmiyorum.

Yani, o anki zamanı tabloya eklerim. Birde zaman aşımı için alan tanımlarım. Bu mantıklımı? Eger mantıklı ise nasıl uygulanabilir ?

Yahoo! kullaniyor musunuz?
Simdi, 1GB e-posta saklama alani sunuyor
http://tr.mail.yahoo.com