Re: [Linux-programlama] javascript çoklu textarea kontrolu

From: Mehmet Fatih YILDIZ (fatih.mfyz@gmail.com)
Date: Tue 27 Mar 2007 - 11:52:06 EEST

şu an DOM'da nasıl yapıldığını tam hatırlamıyorum ama, kontrol etmek
istediğin tüm textarea ve input'lar için "kontrol" gibi bir class ekle,

document.getElementsByClass('kontrol')

ile dizi şeklinde bu elemanları alabilirsin, daha sonra foreach veya for
veya each metodu ile dönerek bu elemanların value değerlerinin length
özelliğinden uzunluklarının 1'den küçükse bir hata değişkenini true yapıp,
dönme işlemi bittiğinde hatayı kontrol ederek ekrana hata basabilir aksi
halde formu document.form_adi.submit(); fonksiyonu ile submit edebilirsin.

Ben şu an mootools kullanıyorum javascript kütüphanesi olarak ve gerçekten
kodlarım inanılmaz kısalıyor.. ve bu yapmak istediğini şu şekilde
halledebiliyorum:

var hata = false;
$$('.kontrol').each(function(nesne){ hata = ( nesne.value.length < 1 ? true
: false ); });
if( hata ) alert("hata var, tüm alanları doldurunuz!");
else document.form_adi.submit();

son olarak :
bildiğiniz gibi javascript sadece client üstünde çalışır ve basitçe
javascript/html bilgisi olan HERKES oldukça basit methodlar ile form
kontrollerini rahatlıkla aşabilirler, kullandığınız programlama dili ne ise
işlemeden önce değişkenlerinizi kontrol ettirerek forma tekrar hata
döndürebilirsiniz, en güzel method da budur. javascript sadece arayüz
işinizi kolaylaştırır.

--
Mehmet Fatih YILDIZ
http://www.mfyz.com