[Linux-programlama] Re: Delphi for PHP eleştiri

From: C. Sunguray [Net Bilisim] (csunguray@netbilisim.com)
Date: Wed 04 Jul 2007 - 09:40:44 EEST

Gelelim ana meseleye. Mesele neydi? Windows altında çalışan ticari bir
programlama aracı Linux için faydalı olabilir mi?

Şimdiye kadarki yazılarımın çoğunda programlama araçlarının işletim
sisteminin gelişimi ve yaygınlaşmasına etkilerine değinmeye çalıştım.
Delphi, bugün bile tartışmasız dünyanın en iyi program geliştirme aracıdır.
Borland'ın zayıflamasından dolayı Delphi'nin ticari gücü azalmıştır ama ürün
olarak yine de en iyidir. En azından benim görüşüm böyle. Delphi içerisinde
kullanılan bazı teknolojilerin Linux'a program geliştirmek için kullanılması
bence Linux için iyidir. Bu ürünün Linux altında çalışmasının maliyeti
Codegear firmasına verimli gelmediği için şimdilik Windows altında çalışan
sürüm çıkarmış olabilirler. Ayrıca Linux programcılarının herşeyin beleş
olması gerektiği konusundaki önyargısı (maalesef) Codegear firmasını bu
konuda çekingenleştirmekte.

Sanırım buradaki herkes para kazanmak için program yazıyor. Bunu yaparken de
İYİ BİR program geliştirme aracına sahip olmak için bir bütçe ayırmak bence
anlamlıdır. "Zaten bedavası var, neden para verecekmişim" demek çok
profesyonelce bir davranış olmaz sanırım. (Burada Delphi for PHP iyidir
demiyorum, o ayrı bir tartışma konusu)

Son olarak Delphi for PHP'nin henüz ilk sürüm olduğunu unutmamak gerekir.
Tahmin ediyorum ki daha sonraki sürümlerde çok daha gelişmiş özellikler ve
daha stabil yapıyla karşılaşacağız. Belki de Delphi for PHP nin Linux
altında çalışam sürümünü çıkacak.

Saygılar sunuyorum...

C. Sunguray