Re: [Linux-programlama] kernel nasıl güncellenir?

From: Devrim GÜNDÜZ (devrim@gunduz.org)
Date: Mon 29 Jan 2007 - 07:05:12 EET

Merhaba,

On Sat, 20 Jan 2007, Oguz Ozturk wrote:

> fedora core 6 kurulumu yaptım. ekran kartım nvidia fx 5200. driverini
> yüklemek isterken kernel sorunu ile karşılaşıyorum. bendeki kernel
> 2.6.18-1.2798.fc6xen i686, öyle sanıyorum ki (daha yeni olduğum için
> fazla bilgim yok aslında) daha yeni bir kernel istediğinden driver
> kurulumu konusunda sıkıntı yaşıyorum.

nvidia kurulum programı XEN çekirdeğini tanımlayamayabiliyor olabilir.

> fedora'nın web sitesinde update doyalarından hangi kerneli indirmeliyim
> ve güncellemeyi nasıl yapmalıyım.

Grafik arabirimden: Uygulamalar/Applications menüsünden Sistem
Araçları/System Tools'a, oradan da Yazılım Güncelleyici/Software Updater'a
tıklayın. Sisteminiz için güncel paketlerin listesi gelecektir. Eliniz
değmişken tüm güncellemeleri yapabilirsiniz arada ;)

Komut satırından ise root olarak:

yum install kernel

demeniz yeterli.

> bu arada kurulum sonrası ethernet kartımı tanımasına rağmen internete
> bağlanamıyorum, dolayısıyla yum update yapamıyorum.

Ayarlarda eksiklik olabilir mi? IP'yi otomatik mi aldırıyorsunuz?
Isterseniz sabit bir IP verip deneyin...

> windows da internetten dosyaları çekip liinuxda rpm komutları ile
> yüklemeye çalışıyorum.

E öyleyse 32 ya da 64 bit işlemcilerden hangisini kullanıyorsanız:

ftp://ftp.linux.org.tr/pub/mirrors/fedora/linux/core/updates/6/i386/
ya da
ftp://ftp.linux.org.tr/pub/mirrors/fedora/linux/core/updates/6/x86_64

adreslerine girin; en son çekirdeği çekin (şu anda 2.6.19-1.2895.fc6 var
depoda)

--
Devrim GÜNDÜZ
devrim~gunduz.org, devrim~PostgreSQL.org, devrim.gunduz~linux.org.tr