RE: [Linux-programlama] C de deişken tanımlama

From: Zekeriye Bozkurt (zekeriye@hotmail.com)
Date: Thu 18 Jan 2007 - 07:58:30 GMT

1)Dinamik array kullanabilirsin. C deki tanımını bilmiyorum. Delphi de

var_name : array of char;

program icinde

setlength(var_name,size:integer); komutu ile istediğin boyutu atayabilirsin. Yalnız eğer array üzerindeki verileri kullanmadan küçültürsen örneğin array in büyüklüğünü 100 den 90 a indirirsen 90-100 arasindaki bilgilerine ulaşamazsın. Büyütürsen problem yok. 90 dan 100 e çıktın diyelim 90-100 arasindaki elemanlarin herhangi bir değerleri olmayacaktir. (nil)

2) sürekli kendini büyütüp küçülten bir nesne tanımlayıp onun üzerinde işlem yapabilirsin. Örneğin Bir stringlist tarzi bir yapi kurabilirsin. Stringlist create edildiğinde hiçbir elemanı yoktur. APPEND veya ADD komutu ile eleman ekleyebilir, DELETE ile silebilir, CLEAR ile komple silebilirsiniz. COUNT ile de mevcut durumda kaç tane eleman var öğrenebilirsiniz.
Kolay Gelsin.

Zekeriya BOZKURT

From: umit@dominant.com.trTo: linux-programlama@liste.linux.org.trSubject: Re: [Linux-programlama] C de deişken tanımlamaDate: Thu, 18 Jan 2007 09:12:21 +0200

Aslında yapmak istediğim bir data dan okuduğum verileri birdeğiskene atabilmek ama bu datanın büyüklüğüfarklı boyutlarda olucak her zaman standart bir size ı yok.Data10 byte ta olablir 100000 byte ta olablir.Ben değişkeni çokbüyük tanımlayıp yaptığım programışişrmek istemiyorum.Datayı okuduktan sonra gelenbufferın size ına göre değikenin sizeınıda ona göre büyütmek istiyorum.büyümezse eğer programpatlıyor.Bu şekilde bir problemim var sizce nasıl bir yolizleyebilirim?