Re: [Linux-programlama] C de deişken tanımlama

From: M.ATIF CEYLAN (atifceylan@gmail.com)
Date: Wed 17 Jan 2007 - 20:16:49 GMT

17.01.2007 tarihinde Ümit CAN <umit@dominant.com.tr> yazmış:

> marhaba arkdaşlar;
>
> #include <stdio.h>
> #include <curses.h>
> #include <signal.h>
> #include <string.h>
>
> char degiskenim[1];
> char arrayim[1][50];
>
> main
> {
> degiskenim[100];
> arrayim[100][50];
> }
>

> seklinde bi değişken tanımlaması sizce bana ilerde nasıl bir problem
> çıkartır? veya bir problem çıkartırmı?
>
> şimdiden teşekkürler ...

diziler ile çalışacaksan ve ciddi datalar olacaksa işin içinde, o zaman sana
tavsiyem data structer olayına bi göz atman. btree vs..
ama sadece belli yapılarda ve belli oranları aşamayacaksa yapacağın işlemler
benim genelde kullandığım bi yapı var onu kullanmak güzl oluyo. orneğin iki
fonksum ve birde global degiskenim var
global degisken 1024

fonks1
globaldegisken value

fonks2
print global degisken

tarzı kullanım kolaylığı oluyor.
bu yapı mesela ftp client uygulaması yazacaksan süper kolaylık sağlar :)
birde eğer fonks içinde degisken tanımlayacaksan ve bu fonks char* return
yapacaksa o zaman iceride tanımladığın degiskeni memset etmektense global
degiskene referans gecmek bence daha mantıklı.
yani
gobaldegisken

fonks1
yereldegisken=globaldegisken (tanimlarken)
return yereldegisken

kolay gelsin...