[Linux-programlama] Pgsql Türkçe sournsalı

From: Mehmet Fatih YILDIZ (fatih.mfyz@gmail.com)
Date: Sun 14 Jan 2007 - 02:35:55 GMT

php ile pgsql kullanıyorum ve

ERROR: invalid byte sequence for encoding "UTF8": 0xfc726be76527

hatası alıyorum. hatayı buldugum her yerdeki açıklamaya göre client
encoding'in veritabaniyla ayni olmamasindan kaynakli oldugunu dusundum
ve set client_encoding ve pgsql_set_client_encoding fonksiyonu ile UTF8
ayarlamaya çalıştım.
Sonuç değişmedi,
pgadmin3 ile ve phppgadmin'e göre veritabaninin karakter seti utf8 imiş..
İçinde Türkçe karakter bulunan herhangi bir string'i tabloma kaydetmek
istediğimde bu uyarıyı alıyorum ve kurtulamadım.. UTF8 yani sonuçta..

Latin1 yaptığım zaman iso'ya dönüşmüş iğrenç karakterler şeklinde
kaydediyor fakat okuyabilene helal olsun dedirttiriyor yazılar..

Bu sorunu yaşamış/çözümş olanlar varsa benimle paylaşabilirler mi?
Ya da fikri olan?

--
Mehmet Fatih YILDIZ